پله برقی در سنندج- اجرای پله برقی در ادارات و اماکن عمومی + قیمت ۱۴۰۱

پله برقی در سنندج

پله‌برقی در اصل یک راه‌پله متحرک وابسته به نیرومحرکه است که برای جابه‌جایی مسافران در فواصل مختلف به‌صورت عمودی و افقی طراحی شده است. این ماشین حرکتی ثابت دارای ظرفیت جابه‌جایی تعداد زیادی از افراد است که می‌توان آنها را در همان فضای فیزیکی مانند پله‌ها قرار داد. در این مقاله می‌خواهیم با کاربرد و مزایای پله برقی در سنندج آشنا شویم.

پله برقی

قبل از اختراع پله‌برقی، تجارت حمل‌ونقل تا حد زیادی یک‌بعدی بود. پله‌ها و نهایتاً آسانسورها نیز با وجود تمامی مزایا و معایبی که داشتند، برای افراد بسیار هدفمند و باارزش بودند. از استفاده از پله و آسانسورها قبل متولد شدن پله‌برقی محدودیت‌های حرکتی برای افراد به وجود می‌آورد.

*******

ویدیو : پله برقی در سنندج

پله‌ها سبب ایجاد خستگی و آسیب فراوان و در مقابل آسانسورها نیز برای بسیاری قابل‌اعتماد نبودند. اختراع پله‌برقی همه چیز را به‌یک‌باره تغییر داد و سبب تغییر و رونق معماری نیز گردید. اختراع پله برقی در سنندج برای همیشه حس ما از فضا را تغییر داد.

زیرا سبب متحول شدن نوع حرکت و حمل‌ونقل فردی شدند. پیشرفت‌های بزرگ در تکنولوژی می‌توانند سبب ایجاد تغییر در تمام دنیا شوند. اختراع پله‌برقی نیز یکی از مواردی بود که به معنای واقعی کلمه، راهگشا بود و مفهوم فضا و زمان را گسترش داد.

تاریخچه پله برقی در سنندج

مفهوم پله‌برقی مدرن برای مدت طولانی و در سال‌های متوالی مطرح بوده است. در سال ۱۸۵۹ ناتان ایمز کارآفرین موفق آمریکایی برای اولین‌بار حق اختراع مدل خود (پله‌برقی) را دریافت کرد. بعدها مخترع دیگر آمریکایی به نام لیمون سودر نیز چنین مجوزی را برای اختراع پله‌برقی به دست آورد.

تاریخچه پله برقی

با وجود تمامی این‌ها هر دوی آنها هرگز موفق به ساخت یک نسخه کاربردی از پله‌برقی نشدند. خیلی بعد‌ها دوباره آقایی به نام جسی رنو در سال ۱۸۹۰ توانست ابتدا با طراحی متفاوت‌تری از پله‌برقی برای اولین‌بار یک نسخه کاربردی و کارآمد تولید کند که بیشتر در آن زمان جنبه تفریحی داشت.

مدل تجاری پله‌برقی برای استفاده عموم در سال ۱۸۹۹ توسط چالز سیبرگر ساخته شد و به‌عنوان اولین نفر آن را پله‌برقی نامید. با نزدیک شدن به قرن بیستم، شهرنشینی جامعه را متحول ساخت و توسعه پله‌برقی به طور جدایی‌ناپذیری با روش جدید زندگی و کار مردم مرتبط بود. از طرفی معماری را نیز می‌توان یکی از دلایل نیاز به اختراع پله‌برقی دانست.

معماری از طریق توسعه آسمان‌خراش‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و برنامه‌ریزی شهری به افزایش جمعیت در شهرها پاسخ داد. به همین دلیل هر روز نیاز به این وسیله حرکتی بیشتر و بیشتر شد. شهر سنندج هم از این قاعده مستثنی نیست؛ به این دلیل روزبه‌روز کاربرد پله برقی در سنندج بیشتر می‌شود.

نام‌گذاری پله‌برقی

پله‌برقی‌های اولیه با نام‌های مختلفی از جمله پله‌های مسافرتی، آسانسور شیب‌دار و پلکان جادویی شناخته می‌شدند. بعد‌ها در سال ۱۹۰۰ چارلز که پیشرو اختراع نسخه کاربردی پله‌برقی مدرن بود با ترکیب کلمه آسانسور و اسکالا (توقف موقت= scala) اصطلاح پله‌برقی(Escalator) را روی آن نام‌گذاری کرد.

ساختار و مکانیک پله برقی در سنندج

پله‌برقی‌ها از بزرگ‌ترین و گران‌ترین ماشین‌هایی هستند که مردم به طور منظم از آن استفاده می‌کنند که درعین‌حال یکی از ساده‌ترین ساختار را نیز دارند. در ابتدایی‌ترین تعریف ساختار پله‌برقی می‌توان گفت که فقط یک تغییر ساده در تسمه و چرخاندن آن است.

ساختار پله برقی

ساختار پله‌برقی در کل یک جفت زنجیر است که به‌دور یک جفت چرخ‌دنده حلقه شده است. یک موتور الکتریکی چرخ‌دنده‌ها را در بالا می‌چرخاند که سبب چرخاندن حلقه‌های زنجیر می‌شود. موتور و سیستم زنجیرهای آن داخل قسمتی به نام خرپا قرار گرفته است.

حلقه‌های زنجیر با شروع به حرکت کردن سبب می‌شود که پله‌ها همیشه در یک سطح باقی بمانند که در بالا و پایین پله‌ها در کنار هم قرار گرفته و یک سکوی صاف ایجاد می‌کنند. این کار باعث می‌شود که سوار و پیاده شدن از پله‌برقی راحت‌تر شود.

در هر پله‌برقی سیستم چرخش زنجیرها در دو مجموعه در امتداد دو مسیر جداگانه قرار گرفته‌اند و می‌چرخند. در چرخ‌ها و زنجیرهای مختص به بالای پله‌ها توسط چرخ‌دنده بالایی کشیده می‌شوند و سایر پله‌های دیگر در امتداد مسیر خود می‌لغزند و پشت سر مجموعه اول حرکت می‌کنند.

ساختار پله برقی

موتور الکتریکی تعبیه شده در سیستم پله‌برقی علاوه به حرکت درآوردن زنجیرها سبب حرکت حفاظ اطراف پله‌ها نیز می‌شود. سیستم نرده‌ها یا هندریل به‌سادگی یک تسمه لاستیکی است که دور یک سری چرخ حلقه شده است و دقیقاً با همان سرعت حرکت پله‌ها حرکت می‌کند تا به سواران روی پله ثبات دهد.

تمامی ماشین‌آلات و اجزای اصلی پله‌برقی معمولاً بزرگ و در زیرپله (خرپا) قرار دارد. در هرکدام از این پله‌ها چهار چرخ‌دنده اصلی تمامی حرکت پله‌ها را انجام می‌دهند. به این صورت که دو چرخ‌دنده محرک در دو طرف بالای پله‌ها و دو چرخ‌دنده برگشت در دو طرف پایین وجود دارد. ساختار پله‌های برقی به نحوی است که با هر حرکت همچنان به‌صورت مسطح باقی می‌مانند تا مسافران به‌راحتی روی آن قرار بگیرند و تکان نخورند.

قرارگرفتن افقی زنجیرها در بالا و پایین این امکان را به وجود می‌آورد که پله‌ها به نوبه خود یکی‌یکی صاف شوند. شیارهای موجود روی پله‌ها نیز این امکان را ایجاد می‌کند تا افراد سوار بر روی پله‌برقی دچار لغزش نشوند و به‌راحتی روی آن بایستند.

پله‌های برقی مدرن معمولاً دارای شیب ۳۰ درجه و ارتفاع آنها به حدود ۱۸ متر محدود می‌گردد. ارتفاع آنها مابین طبقات نیز به ۳٫۵ متر محدود می‌شود.

انواع پله برقی در سنندج

انواع پله برقی در سنندج باتوجه‌به هدف مشترک آنها می‌تواند متفاوت باشند. پله‌های برقی می‌توانند بر اساس موقعیت قرارگرفتن به سه دسته زیر تقسیم‌بندی شوند:

·      پله‌برقی در محیط باز (بیرون)

·      پله‌برقی در محیط بسته

·      پله‌برقی در محیط نیمه‌بسته

نوع محیطی که پله‌برقی در آن نصب می‌گردد بسیار حائز اهمیت است زیرا طراحی و نوع و میزان تجهیزات موردنیاز بر اساس آن متفاوت خواهد بود.

انواع پله برقی

یکی دیگر از دسته‌بندی انواع پله برقی در سنندج بر اساس طراحی آنها است که به دسته‌بندی زیر تقسیم می‌شوند:

·      پله‌برقی موازی

·      این دسته از پله‌برقی‌ها در یک‌جهت قرار دارند و در مقایسه با سایر پله‌برقیهای دیگر ظاهر چشمگیرتری دارند. این نوع پله‌برقی نسبت به سایرین گران‌تر و اما پرکاربردتر هستند.

·      پله‌برقی مارپیچی

·      این دسته از پله‌برقی برای محیط‌هایی است که مسیر پیاده‌روی آن طولانی‌تر است.

·      پله‌برقی چندگانه

·      در این نوع پله‌برقی طراحی آنها به‌گونه‌ای است که دو یا چند پله‌برقی با هم در کنار یک قرار می‌گیرند.

·      پله‌برقی شیب‌دار

·      این دسته از پله‌برقی‌ها دارای سرعت بیشتری هستند و مناسب برای مکان‌هایی است که رفت‌وآمد بسیار زیاد است.

·      پله‌برقی ۳۰۳۵ درجه

·      این پله‌برقی‌ها دارای زاویه بسیار کمی هستند و بسیار راحت است. یکی از مزیت‌های آن مناسب بودن آنها برای کودکان است.

اجزای اصلی پله‌برقی

اجزای تشکیل‌دهنده پله‌برقی به دودسته اجزای مکانیکی و الکتریکی تقسیم می‌شوند. این اجزا در سیستم پله برقی در سنندج نیز به همین شکل است.

اجزای مکانیکی پله‌برقی

این اجزا شامل: استپ یا پله، زنجیر استپ چین یا زنجیر اصلی، هندریل، موتور، رولر، کامپ یا شانه، ریل‌های راهنما، ریل هندریل و ریل استپ، ورودی هندریل، مگنت ترمزف نیول چین یا مجموع بلبرینگ سر خم، فرکشن ویل یا فلکه هندریل، پمپ روغن‌کاری، دریچه بالا و پایین، شیشه، استیل یا پوشش دیواره‌های داخلی و بیرونی، زنجیر حرکت‌دهنده هندریل و اسکلت هستند.

اجزای مکانیکی پله برقی

اجزای الکتریکی پله‌برقی

این اجزا شامل: تابلو برق، کنتاکتورهای فرمان، کنترل فاز، سنسور استپ میسینگ، سنسور اضافه‌بار، میکروسوئیچ‌ها، سوئیچ استارت و استاپ، برد ترمز، پی‌ال‌سی یا مغز الکترونیکی و قابل‌برنامه‌ریزی پله‌برقی، اینورتر، ترانس، نمایشگر ورودی یا جهت‌نما و نمایشگر خرابی است.

اجزای الکتریکی پله برقی

مزایای پله برقی در سنندج

ازآنجاکه پله‌های برقی برای حمل افراد از یک طبقه به طبقه دیگر استفاده می‌شود در مکان‌هایی همچون مراکز خرید، ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و تمامی مکان‌های پرتردد بیشترین کاربرد را دارند. پله‌برقی به‌عنوان جایگزینی ایمن و کاربردی برای پله‌های معمولی و پیاده‌روها استفاده می‌شود.

مزایای پله برقی در سنندج

مزایای استفاده از پله برقی در سنندج عبارت‌اند از:

·      پله‌های برقی در مقایسه با دیگر همتایان خود می‌توانند در طول روز افراد بسیار بیشتری را نسبت به پله‌های معمولی یا آسانسورها حمل کنند و دیگر باعث نمی‌شوند که افراد برای شروع حرکت منتظر بمانند. همین امر از ویژگی‌های اصلی پله‌های برقی است که می‌توانند به طور هم‌زمان تعداد زیادی افراد را از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر ببرند.

·      با طراحی پله‌برقی‌های رفت‌وبرگشت در کنار هم افراد می‌توانند به طور هم‌زمان هم به سمت بالا و هم به سمت پایین حرکت کنند و در زمان معطلی آنها بسیار مؤثر است.

·      افرادی که هنگام راه‌رفتن مشکل دارند استفاده از پله‌برقی برای آنها مناسب‌ترین گزینه است، چراکه پله‌برقی به طور خودکار افراد را در حالت ساکن به‌سادگی و با کمترین فعالیت فیزیکی جابه‌جا خواهد کرد.

·      پله‌برقی‌ها در مقایسه با راه‌پله و راهروهای باریک فضای زیادی را برای جابه‌جایی افراد ارائه می‌دهند.

·      پله‌برقی به‌عنوان بخشی از توانایی خود در کاهش ازدحام مزیتی را برای مدیران ساختمان به ارمغان می‌آورد، زیرا سرعت آن را می‌توان تنظیم کرد تا نشان‌دهنده سرعت حرکت جمعیت باشد. پله‌برقی‌ها می‌توانند در زمان‌های آرام در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند زیرا می‌توان آنها را خاموش کرد و اساساً تبدیل به یک پله می‌شود.

·      در صورت نبود برق نیز پله‌برقی همچنان قابل‌استفاده است و شما می‌توانید به‌عنوان پله‌های معمولی از آن استفاده کنید اما در سایر وسیله‌های حرکتی در صورت نبود نیرومحرکه آن دیگر قابل‌استفاده نخواهند بود.

معایب پله برقی در سنندج

ازآنجاکه هر چیزی می‌تواند مزایای خاص خود را داشته باشد، بلعکس نیز می‌تواند درباره آن صدق کند و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و استفاده نادرست معایبی را نیز به همراه داشته باشد. پله‌برقی از ابتدای ساخت و ابداع آن تا به امروز تغییر چندانی نداشته است.

معایب پله برقی

در ادامه به برخی از معایب پله برقی در سنندج اشاره شده است:

·      پله‌برقی‌ها عموماً ایمن در نظر گرفته می‌شوند. اگرچه بسته به اینکه چقدر فاصله بین جمع‌شدن تسمه در بالا یا پایه و صفحه فلزی وجود داشته باشد، سبب می‌شود گاهی اوقات برخی چیزها در لابه‌لای آن گیر کنند.

·      گیرکردن لباس یا پاشنه نازک برخی کفش‌ها در فاصله بین پله‌ها بسیار مشکل‌ساز است. یا اینکه گاهی اوقات با گیرکردن لباس‌های بلند می‌تواند مشکلات بسیار بدی را به بار آورد. درنتیجه باید هنگام سوارشدن روی پله‌برقی مراقب لباس‌های خود باشید. چراکه با رعایت نکات ایمنی مشکلی پیش نخواهد آمد.

·      زمان تعمیر پله‌برقی باید به طور کامل سیستم آن را خاموش نمود و دیگر در این مدت قابل‌استفاده نخواهد بود.

·      اگرچه قطعات فنی آن بسیار ساده است و به‌راحتی نیز پیدا خواهد شد اما برای تعمیر آن باید حتماً از تعمیرکار ماهر در این زمینه استفاده گردد.

·      برای نصب پله‌برقی نیاز به فضای بسیار زیادی است و درصورتی‌که فضای کمی برای راه‌پله دارید طراحی آن بسیار دشوار و گاهی غیرممکن خواهد بود.

·      زمان قطع شدن برق دیگر استفاده از آنها امکان‌پذیر نخواهد بود.

·      یکی دیگر از نقاط ضعف پله‌برقی این است که برق بسیار زیادی مصرف می‌کنند و به نسبت مصرف انرژی حرکت کندی دارند.

مقایسه پله‌برقی با آسانسور

هر دو مورد پله‌برقی و آسانسور در راستای یک هدف عمل می‌کنند؛ جابه‌جایی افراد و محموله‌های مختلف از طبقه‌ای به طبقه دیگر. در مقایسه پله‌برقی با آسانسور می‌توان گفت که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و باید برای انتخاب آنها ابتدا نوع نیاز و استفاده خود را بسنجید.

مقایسه پله برقی با آسانسور

زمانی که برای اولین‌بار آسانسورهای مدرن ساخته شدند بسیاری از افراد نمی‌توانستند به آن اعتماد کافی کنند و احساس امنیت نداشتند به همین دلیل طراحان آسانسور اندیشیدند و پخش موسیقی را درون آسانسور امکان‌پذیر کردند که بعدها سبب ایجاد آرامش برای بسیاری از افراد گردید.

بعدها با روی کار آمدن پله‌های برقی این احساس رضایت و اعتماد بسیار بیشتر و عمیق‌تر در بین مردم و استفاده از پله‌های برقی ایجاد گردید. در مقایسه این دو برای ساختمان‌های بسیار بلند نمی‌توان از پله‌برقی مستمر در طول تمام ساختمان ایجاد کرد و باید به‌صورت طبقه به طبقه طراحی شود.

در مقایسه با میزان افراد جابه‌جا شده با آن دو نیز می‌توان گفت که پله‌برقی‌ها می‌توانند در زمان کمتر در مقایسه با آسانسور تعداد بسیار بیشتری افراد را جابه‌جا کنند. برای سوارشدن به آسانسور باید در صورت پر بودن آن منتظر بمانید اما در پله‌های برقی چنین معضلی وجود ندارد، زیرا در پله‌برقی‌ها با سوارشدن یک نفر بلافاصله جا برای نفر بعدی وجود دارد.

آسانسورها فقط دارای حرکت عمودی و به سمت بالا و پایین هستند اما پله‌برقی به‌صورت عمودی و افقی نیز می‌تواند طراحی شود. آسانسورها کمترین جای ممکن را اشغال می‌کنند اما در مقابل پله‌برقی‌ها به فضای بسیار زیادی نیاز دارند.

چند حقیقت جالب درباره پله‌برقی بدانید!

·      یکی از اولین پله‌برقی که در تاریخ مورداستفاده قرار گرفت توسط مصریان باستان در ساخت اهرام بزرگ بود که در آن مکعب‌های سنگی بر روی تنه درختان حمل می‌شدند و با استفاده از یک کمربند بلند توسط کارگران کشیده می‌شد.

·      طولانی‌ترین پله‌برقی در فضای باز جهان پله‌برقی Central-Mid-Levels در هنگ‌کنگ است که ۲۶۰۰ فوت (حدوداً ۷۹۳ متر) طول دارد و فقط به یک‌جهت می‌رود و بسته به ساعت شلوغی جهت را تغییر می‌دهد.

پله برقی

·      کوتاه‌ترین پله‌برقی جهان در یک مرکز خرید در کاوازاکی ژاپن ساخته شده است که فقط پنج پله با ارتفاع ۸۳ سانتی‌متر دارد.

·      پله‌برقی‌های نسل جدید دارای سیستم حفاظی هستند که از گیرافتادن لباس‌های بلند و گشاد در بین پله‌ها جلوگیری می‌کند.

نکات ایمنی درباره پله برقی در سنندج

اولین و مهم‌ترین اصولی که باید زمان سوارشدن بر روی پله‌های برقی رعایت کنید، راه نرفتن و ندویدن روی آنهاست. زمان قرارگرفتن روی پله برقی در سنندج و در هرکجای دیگر مواظب باشید پاهای خود را در وسط پله قرار دهید و تا جایی که امکان دارد به لبه‌ها نچسبید.

نکات ایمنی پله برقیزمان سوارشدن روی پله‌های برقی وسایلی که به همراه دارید مانند کیف یا کیسه‌های خرید را روی آن قرار ندهید. برس‌های تعبیه شده در کناره‌های پله‌های برقی بر خلاف باور اشتباه برخی افراد برای تمیزکردن کفش نیست بلکه به این دلیل قرار داده شده است تا پاهای خود را از این حد بیشتر جلو نبرید.

در نهایت

بازار مدرن پله برقی در سنندج به طور چشمگیری افزایش‌یافته است. با افزایش تراکم شهرها در سراسر جهان اغلب به پله‌برقی به‌عنوان یک عنصر کلیدی در معماری نگاه می‌شود. تعداد پله‌های برقی در جهان هر ده سال دوبرابر می‌شود که به معنای افزایش نیاز و اهمیت به این وسیله حرکتی است.

این وسیله حرکتی بنا بر نوع و طراحی آن دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که بنا بر شرایط و میزان هزینه‌هایی که برای پپله برقی در سنندج در نظر گرفته‌اید، مشخص می‌گردد.

خرید و نصب پله برقی در سنندج

شرکت اهورا آسانسور با سال‌ها تجربه افرادی کاملاً متخصص در این زمینه و با برخورداری از چند دهه تجربه در صنعت آسانسور و پله برقی در سنندج و دیگر شهرها توانسته است نقش بسزایی در کسب رضایت تمامی مشتریان خود داشته باشد.

نصب پله برقی

شرکت اهورا آسانسور در کوتاه‌ترین زمان ممکن باکیفیت‌ترین خدمات را طبق استاندارهای روز به شما ارائه می‌دهند. پله‌های برقی دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام برای نصب در جاهای مختلف مناسب هستند.

شما نیز می‌توانید جهت مشاوره و خرید و نصب انواع پله برقی در سنندج وسط مهندسین باتجربه با اهورا آسانسور تماس حاصل بفرمایید. اهورا آسانسور با درنظرگرفتن تمامی شرایط و کیفیت نهایی باکیفیت‌ترین کار را با مناسب‌ترین قیمت به شما ارائه می‌دهد.

 

قیمت پله برقی در سنندج با اهورا آسانسور

پله‌های برقی انواع مختلفی دارند که هرکدام جهت نصب در مکان‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. برخی از پله‌های برقی از خارج از کشور وارد شده و قیمت بالاتری دارند، برخی هم تولید داخل کشور هستند و از قیمت مناسب‌تری برخوردارند.

قیمت پله برقی

جهت اخذ مشاوره در امور خریدوفروش و نصب انواع پله برقی در سنندج با شرکت آسانسور و پله‌برقی اهورا آسانسور در ارتباط باشید. این مجموعه دارای سوابق طولانی در امر طراحی، ساخت، فروش، تأمین انواع قطعات، نصب، سرویس و نگهداری و ارتقا سیستم پله‌برقی و آسانسور است.

 

نصب پله برقی در سنندج با اهورا آسانسور

قبل از ساخت پله برقی در سنندج و دیگر شهرها باید موارد زیادی از جمله محل نصب، عوامل فیزیکی، الگوی ترافیکی و غیره مدنظر قرار داده شود و متناسب با آن طرح اصلی آماده شود.

نصب پله برقی

پس از تکمیل طراحی، سازندگان پله‌برقی با استفاده از اطلاعات موجود در بخش طراحی، اقدام به ساخت پله‌برقی مورد سفارش مشتری می‌نمایند و بعد از آن با بررسی محل قرارگیری پله‌برقی، سازه در محل نصب می‌شود.

 

قطعات پله‌برقی به همراه اصطلاحات آن

۱– ارتفاع پله‌برقی

عبارت است از میزان جابه‌جایی عمودی که توسط پله‌برقی انجام گیرد. به زبان ساده‌تر ارتفاع دو تراز طبقاتی که پله‌برقی بین آن طبقات مسافرین را جابه‌جا می‌نماید .

ارتفاع پله برقی

۲– طول افقی پله‌برقی

عبارت است از فاصله افقی بین نشیمنگاه‌های بالا و پایین که بر اساس ارتفاع بالابری و زاویه شیب توسط سازندگان محاسبه می‌گردد.

طول افقی پله برقی

۳– طول مفید پله‌برقی

طول مسیری که مسافر روی پله‌برقی سوار شده و حرکت می‌نماید.

طول مفید پله برقی

۴– سرعت

سرعت پله‌برقی بین ۰.۵ الی ۰.۷۵ متر بر ثانیه است.

سرعت پله برقی

۵– شیب پله‌برقی

زاویه‌ای که استپ یا تسمه نسبت به سطح افق می‌سازد. طبق استاندارد درصورتی‌که ارتفاع پله‌برقی بیش از ۶ متر باشد و یا سرعت پله‌برقی بیش از ۰.۵ متر بر ثانیه باشد شیب آن نمی‌تواند از ۳۰ درجه بیشتر باشد.

شیب پله برقی

۶– عرض پله‌برقی

پله‌برقی‌ها معمولاً با عرض استپ ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ سانتی‌متر ساخته می‌شوند. در پله‌برقی‌های با عرض ۶۰ سنتی متر روی هر استپ فقط یک نفر جا می‌گیرد. اما در پله‌های برقی با عرض ۸۰ سانتی‌متر یک نفر با یک بچه امکان ایستادن دارند، و در پله‌های با عرض ۱ متر دو نفر به‌راحتی می‌توانند در کنار هم بایستند.

عرض پله برقی

۷– استپ

به هر یک از پله‌های پله‌برقی‌ای گویند که از اصلی‌ترین اجزا پله‌برقی محسوب می‌شود.

استپ در پله برقی

۸– پالت (pallet)

در پیاده‌روهای متحرک به‌جای استپ از پلیت‌های عاج‌داری استفاده می‌شود که به آنها پالت می‌گویند.

پالت پله برقی

 ۹– شانه و کامپلیت

در قسمت بالا و پایین پله‌برقی در محلی که استپ‌های افقی پس از طی مسیر به داخل پله‌برقی هدایت می‌شوند، موانع ثابت و دندانه داری نصب شده است تا ضمن سهولت در خروج مسافرین مانع ورود جسم خارجی و یا اعضای بدن به داخل پله‌برقی گردد. به قطعات یاد شده شانه گفته شده و به محلی که شانه‌ها روی آن نصب می‌گردند کامپلیت گویند.

شانه پله برقی

۱۰– دستگیره یا هندریل

به‌منظور ایجاد تعادل و تسهیل حرکت مسافرین روی پله‌برقی و پیاده‌روهای متحرک نوارهای متحرکی بر روی نرده‌های کناری پله‌برقی نصب می‌گردد که به آن هندریل می‌گویند. هندریل حرکت خود را از سیستم محرکه پله‌برقی گرفته و سرعتی برابر با سرعت استپ دارد.

دستگیره پله برقی

۱۱– نرده پله‌برقی بالستریت (Balustrades)

به‌منظور جدا نمودن مسیر حرکت مسافرین بر روی پله‌برقی، ایجاد ایمنی و جلوگیری از سقوط از روی پله‌برقی، نرده‌هایی با طرح‌های مختلف در کناره‌های مسیر حرکت مسافرین تعبیه می‌شود. درضمن هندریل بر روی نرده نصب می‌گردد.

نرده پله برقی

۱۲– اسکرت (Skirting panels)

صفحاتی که در دو طرف پله‌برقی در مجاورت مسیر حرکت استپ‌ها قرار دارند، اسکرت نامیده می‌شوند.

اسکرت پله برقی

۱۳– دک داخلی (inner deck)

دک به معنای عرشه است دک داخلی به صفحات اتصال‌دهنده اسکرت‌ها و بالستریت‌ها گفته می‌شود. این صفحات امکان دسترسی به هندریل و مسیر عبور آن را فراهم می‌نمایند.

دک داخلی در پله برقی

۱۴– دک خارجی (outer deck)

دک خارجی به صفحات اتصال دهنده بالستریت ها به کلدینگهای کناری اطلاق می گردد.

دک خارجی پله برقی

۱۵– درب محافظ ایستگاه‌های بالا و پایین

فضای ایستگاه‌های بالا و پایین پله‌برقی توسط صفحات محافظی پوشیده می‌شوند که علاوه بر ایجاد ایمنی تردد از روی چاله‌های پله‌برقی وظایفی از قبیل ممانعت از خروج صدای تجهیزات موتورخانه را در زمان حرکت و نیز جلوگیری از دسترسی افراد متفرقه به تجهیزات داخلی را دارا است.

درب محافظ پله برقی

 

 

همچنین شما کاربران عزیز میتوانید از سایر خدمات ارائه شده توسط گروه اهورا آسانسور بهرمنده مند شوید، از جمله :

آسانسور خانگی
آسانسور گیرلس
آسانسور کششی
آسانسور غذابر
آسانسور معلول بر
آسانسور شیشه ای
آسانسور خودروبر
آسانسور خورشیدی
آسانسور باربر
آسانسور صنعتی
آسانسور هیدرولیک
صفحه اصلیتماس