آسانسور گیرلس در سنندج – لیست قیمت ۱۴۰۱ – بهترین مدل ها

با سیستم آسانسور گیرلس در سنندج آشنا شوید

امروزه با زندگی در آپارتمان‌ها و ساختمان‌های چندطبقه رفت‌وآمد از راه‌پله را برای همه سخت کرده است؛ به همین دلیل آسانسورها روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند. یکی از فناوری‌های جدیدی که در اهورا آسانسور به کار برده می‌شود، آسانسور گیرلس در سنندج است که خود جزو آسانسورهای کششی به شمار می‌آید.

آسانسور گیرلس

شما با ایستادن درون این جعبه‌های متحرک، در عرض چند ثانیه به بالاترین طبقه یک ساختمان خواهید رسید. با متولد شدن آسانسورها، زندگی برای انسان‌ها نیز آسان‌تر از قبل شد و به آن‌ها اجازه داد تا در مدت‌زمان کمتر، خود و حتی هر نوع کالایی که با خود دارند را با سهولت حمل کنند.

 

ویدیو : آسانسور گیرلس در سنندج

 

 

 

 

آسانسورهای کششی چه کاربردهایی دارند؟

آسانسورهای کششی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین سیستم‌های آسانسوری در میان سایر رقبایی خود هستند که به دودسته گیربکس دار و بدون گیربکس تقسیم می‌شوند. امروز ما نیز می‌خواهیم در ادامه این مطلب تمامی هرآنچه را که لازم است درباره آسانسورهای گیرلس بدانید را برای شما شرح دهیم.

آسانسورهای گیرلس به دسته‌ای از آسانسورهای کششی گفته می‌شود که به دلیل مزایای بی‌شماری که دارند بسیار محبوب و معروف‌اند. آسانسورهای کششی گیرلس برای اولین‌بار در سال ۱۹۱۴ توسط شرکت آسانسوربری اوتیس ساخته شده است.

آسانسور گیرلس

آسانسور کششی با گیرلس بدون موتورخانه Room less

یکی از انواع آسانسور گیرلس در سنندج، نوع کششی آن است. بی‌تردید ابداع آسانسورهای بدون موتورخانه(ROOM LESS)  در سیستم کششی را می‌توان حرکتی مهم در صنعت آسانسور چند دهه اخیر به شمار آورد.

این سیستم، طراحی منسجم و ظریفی دارد؛ در نتیجه کاهش سایز موتورهای بدون گیربکس(GEAR LESS)به موتور اجازه می‌دهد تا در چاه آسانسور بدون نیاز به اتاق موتورخانه نصب گردد.
سیستم‌های فاقد موتورخانه می‌توانند در مقایسه با آسانسورهای با موتورخانه، فضای زیادی را صرفه‌جویی کنند.

آسانسور

درنتیجه هزینه‌های ساختمانی را نیز کاهش می‌دهند. باتوجه‌به اینکه در این سیستم استفاده از موتور‌های بدون گیربکس الزامی است، لذا کلیه مزایای این نوع آسانسورها از جمله ایجاد حداقل صدا، راندمان بالا، مصرف حداقل انرژی، کیفیت بالاتر و طول عمر کارکرد بیشتر و …. را نیز دارد.

آسانسور کششی با گیرلس با موتورخانه

 سیستم کششی موتور بدون گیربکس GEAR LESS

آسانسور

در مبحث آسانسورهای بدون گیربکس، به‌منظور افزایش راندمان عملکرد موتور و اعمال سرعت‌های مناسب، از این سیستم استفاده می‌شود. تکنولوژی حاضر دو تیپ را عرضه می‌کند:asynchronic و synchronic.  تفاوت نسبی بین این دو تیپ، راندمان بیشتر و تکنولوژی برتر synchronic  نسبت به asynchronic است.

آسانسور گیرلس (Gearless) چیست؟

سیستم محرکه گیرلس، جدیدترین تکنولوژی صنعت آسانسور در جهان محسوب می‌شود. در این سیستم، تبدیل دور از طریق کاهش و افزایش فرکانس و ولتاژ، جای خود را به کنترلر تغییر سرعت داده است. این ویژگی در سیستم‌های آسانسور گیرلس در سنندج نقش مهمی دارد.

این فناوری جدید حجم سیستم محرکه را کاهش می‌دهد و امکان نصب موتور در داخل چاه آسانسور را فراهم می‌نماید. در این حالت موتورخانه از بالای داکت آسانسور حذف می‌شود و هزینه‌های ساختمانی کاهش می‌یابد.

آسانسور گیرلس در سنندج

آسانسور گیرلس در سنندج

زمانی که آسانسورهای گیرلس را انتخاب می‌کنید، به این معناست که قدردان بهترین‌ها هستید؛ چرا که بهترین گزینه را انتخاب کرده‌اید. آسانسورهای گیرلس دسته‌ای از آسانسورهای کششی هستند که در اغلب ساختمان‌های تجاری، مسکونی، فروشگاهی، مراکز درمانی و پزشکی و حتی خانه‌های مسکونی قابل‌اجرا و نصب هستند.

واژه گیرلس در واقع برگرفته از واژه Gear (گیر) به معنای چرخ‌دنده یا دنده است که با پسوند لس به معنی بدون چرخ‌دنده معنا می‌شود. به این معنا که در آسانسورهای گیرلس خبری از چرخ‌دنده در ساختار حرکتی آن نیست.

سیستم محرکه آسانسور

اساس حرکت این آسانسورها بر پایه کشش و اصطکاک ایجاد شده توسط طناب‌های آن است. آسانسورهای گیرلس علاوه بر موتورهای DC با برق متناوب با موتورهای AC توسط جریان برق مستقیم نیز طراحی و قابل‌اجرا هستند.

البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی در ساخت آسانسورهای گیرلس اغلب از جریان برق مستقیم با استفاده از آهنرباهای دائمی و الکترونیک آسانسورهای گیرلس را طراحی می‌کنند. باتوجه‌به کاربرد آسانسور گیرلس در سنندج، در ادامه مزیت‌های این سیستم را بررسی می‌کنیم.

آسانسور گیرلس در سنندج چه مزایایی دارد؟

مزیت های آسانسور گیرلس

  • کاهش قابل‌توجه مصرف انرژی
  • امکان حذف موتورخانه و نصب موتور در داخل چاه آسانسور
  • حرکت فوق‌العاده نرم
  • امکان توقف در آسانسور در پشت‌بام
  • امکان افزایش سرعت
  • کاهش هزینه ساخت موتورخانه و سکوی بتنی موتور
       ظرفیت  kg سرعت مطلوب   m/s       ارتفاع  m
۳۲۰ – ۱۰۰۰

 

۵٫۰ – ۵٫۲

 

۲۰ – ۹۵

 

 

قطعات موجود در ساختار آسانسور گیرلس در سنندج

در ابتدا برای شناخت بهتر از عملکرد آسانسور گیرلس در سنندج، بهتر است با ساختار و قطعات تشکیل‌دهنده آن آشنا شوید. در زیر برخی از قطعات اصلی تشکیل‌دهنده این نوع آسانسور ذکر شده است:

قطعات آسانسور

ژنراتور

آسانسورهایی که طبق استاندارهای امروزی ساخته می‌شوند معمولاً از ژنراتورهای موتور آسانسور اجتناب می‌کنند. بااین‌حال بسیاری از آنها که قبل از دهه ۱۹۸۰ ساخته شده‌اند هنوز از ژنراتورهای موتور آسانسور استفاده می‌کنند.

برق DC آسانسور روان‌تر و قابل‌کنترل‌تر را فراهم می‌کند به همین دلیل در ساخت آسانسورهای جدید از برق مستقیم استفاده می‌شود.

ژنراتور

بافر

بافرها وسیله‌ای هستند که برای متوقف کردن کابین یا وزنه تعادلی در حال نزول بیش از حد نرمال و همچنین برای کاهش نیرویی که آسانسور با آن وارد گودال می‌شود در مواقع ضروری طراحی و مورداستفاده قرار می‌گیرند.

این نوع بافرها درون چاله آسانسور قرار می‌گیرند. بافرها ترکیبی از روغن و فنر هستند و به طور مرتب نیاز به تمیزکردن و رنگ‌آمیزی دارند تا از خشک‌شدن و زنگ زدن آنها جلوگیری شود.

بافر

چرخ‌ها

چرخ‌های آسانسورهای گیرلس در بالا آسانسور نصب می‌شود که کابل‌های فولادی به‌دور آن قرار گرفته است. با حرکت موتور چرخ به حرکت درمی‌آید و با کشیده شدن طناب و اصطکاک بین چرخ و طناب سبب حرکت آسانسور به سمت بالا یا پایین می‌شوند.

چرخ ها

کابین

کابین آسانسور نیز یکی دیگر از اعضای تشکیل‌دهنده آسانسورهای گیرلس است که بنا بر ظرفیت، تعداد طبقات، نوع ساختمان و نوع آسانسور شما نیز می‌تواند متفاوت باشد. از نظر طراحی نیز کابین‌ها بسیار متنوع هستند و می‌توانند به‌صورت کابین‌های کاملاً شیشه‌ای، کابین‌های فلزی و یا چوبی طراحی و ساخته شوند.

از نظر ایمنی تعبیه شده نیز برای این دسته از آسانسورها در قسمت بالای کابین یا وزنه تعادلی سیستم ایمنی طراحی می‌شود که در صورت افزایش سرعت حتی سقوط آزاد و در نهایت با کشش طناب و پاره شدن تمامی طناب‌های کابین آسانسور را متوقف می‌کند و از سقوط آسانسور جلوگیری می‌کند.

کابیندر این قسمت به این ترمزهای اضطراری پاراشوت نیز گفته می‌شود. ترمزهای پاراشوت باید تمیزکردن و تنظیم آن‌ها به‌صورت دوره‌ای رعایت شود. این سیستم‌های ایمنی در آسانسورهای بسیار قدیمی وجود ندارند و حتی نمی‌توان مجدداً درون آن‌ها از این سیستم استفاده کرد و یا آن را قرارداد، زیرا قدیمی هستند و منسوخ شده‌اند.

کابل‌های فولادی

کابل‌های فولادی نیز از مهم‌ترین اجزای آسانسورهای گیرلسی به‌حساب می‌آیند، زیرا تمامی وزن کابین و حرکت کابین نیز توسط این کابل‌ها انجام می‌شود. کابل‌ها از جنس فولاد‌های رشته‌ای هستند که برای هر آسانسور تعداد و میزان مقاومت این طناب‌ها ۱۰ برابر بیشتر از ظرفیت آسانسور خواهد بود.

کابل های فولادی

درب آسانسور

درب‌های آسانسور نیز می‌توانند به‌صورت ریلی و یا گیوتینی که به ۲ سمت باز می‌شوند ساخته شوند. نوع درب‌های آسانسور، تعداد و نوع آن نیز می‌تواند کاملاً سلیقه‌ای و طبق نظر شما طراحی شود.

درب آسانسور

تابلو فرمان

تابلو فرمان نیز از مهم‌ترین تجهیزات کنترلی در آسانسورهای گیرلسی به‌حساب می‌آید که اغلب از جنس استیل طراحی می‌شود و در داخل و یا روی کابین نصب می‌شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، قطعات تشکیل‌دهنده دیگری که در این آسانسور مورداستفاده قرار می‌گیرند می‌توان به ریل‌های آسانسور، قسمت آهن‌کشی، چاله آسانسور، قلاب‌های سر بکسل آسانسور و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

تابلو فرمان آسانسور

شناخت این قطعات در مراحل نصب و سرویس آسانسور بسیار مهم است. به همین دلیل متخصصان شرکت اهورا آسانسور کار نصب آسانسور گیرلس در سنندج را انجام می‌دهند که در ادامه با این فرایند آشنا می‌شوید.

نصب آسانسور گیرلس در سنندج

آسانسورهای گیرلسی به دو شیوه دارای موتورخانه و بدون نیاز به موتورخانه قابل‌اجرا هستند. این انتخاب بر اساس شرایط ساختمان شما انجام می‌گیرد. در ساختمان‌هایی که فضای کافی برای ایجاد اتاقک موتورخانه و چاله آسانسور وجود ندارد از نوع آسانسورهای کششی روملس استفاده می‌شود.

در ساختار آسانسورهای گیرلسی که دارای چاله و موتورخانه هستند از تابلو فرمان تابلو برق در قسمت موتورخانه در بالای آسانسور و ایجاد چاله آسانسور به شکل استاندارد در کف آسانسور وجود دارد. اما در نوع‌های بدون موتورخانه آسانسورهای کششی گیرلسی با استفاده از یک آهنربای بسیار قوی با ایجاد یک میدان مغناطیسی دائم سبب حرکت آسانسور می‌شوند.نصب آسانسور

 

از مزایای استفاده از سیستم روملس یا بدون موتورخانه در سیستم کششی گیرلس دیگر نیاز به موتورخانه آسانسور نیست. همچنین در این سیستم صدای کم سیستم آهنربایی ترمز و حتی موتور آن مزیتی برای آن محسوب می‌شود.

این آسانسورها حجم بسیار کمی را اشغال می‌کنند که در مقابل قدرت بسیار بالایی را نیز دارند. این مدل از آسانسورهای گیرلسی با محیط‌زیست سازگارتر هستند و هزینه‌ها را نیز به طور چشمگیری کاهش می‌دهند؛ بنابراین نصب آسانسور گیرلس در سنندج به‌صرفه است.

نصب آسانسور

زیرا همان‌طور که از اسمش پیداست به‌عنوان سیستم روملس و یا بدون نیاز به چاله و اتاق فرمان، هزینه‌های نصب و راه‌اندازی این قسمت‌ها در نصب و اجرای آسانسور کم خواهد شد در نتیجه نصب و سرویس آن‌ها نیز به‌سادگی و مشمول هزینه کمتری خواهند بود. نقاط تعمیر در آسانسورهای گیرلسی روملس نیز قابل‌دسترسی‌تر از سایر سیستم‌های دیگر هستند.

ویژگی‌های آسانسور گیرلس در سنندج

آسانسورهای کششی گیرلس همان‌‌طور که گفته شد، طبق ساختار کششی دوگانه با استفاده از طناب‌های سنگین و چرخ‌های غلتکی سبب حرکتی نرم و آرام در آسانسور می‌شوند. در ادامه به برخی از مزایا و ویژگی‌های خاص این آسانسورها اشاره شده است.

در آسانسورهای گیرلس حرکت توسط طناب‌هایی که روی چرخ‌های متصل به موتور الکتریکی در بالای چاه آسانسور تعبیه شده است انجام می‌گیرد. همین امر سبب می‌شود که این آسانسورها در مقایسه با سایر آسانسورهای کششی دیگر سرعت بسیار بالاتری داشته باشند.

آسانسور گیرلس

آسانسور گیرلس در سنندج

در این نوع آسانسورها چرخ تعبیه شده برای پیچیده شدن طناب آسانسور به‌دور آن مستقیماً به موتور الکتریکی آسانسور وصل می‌شود. درحالی‌که در مدل‌های گیربکسی طناب به طور مستقیم به موتور آسانسور وصل نمی‌شود.

در این نوع آسانسور با این اتصال مستقیم به موتور سبب می‌شود که با سرعت ۲ هزار فوت در دقیقه کار کند. همچنین می‌توانند با حداکثر مسافتی ۱ هزار فوت حرکت کنند؛ بنابراین آسانسورهای گیرلس بهترین انتخاب برای ساختمان‌های بلند هستند.

زیرا در این نوع آسانسورها محدودیتی در ارتفاع و سرعت وجود ندارد. از طرفی طراحی منحصربه‌فرد موتور و ساختار حرکتی در آسانسورهای گیرلس با مصرف کمترین میزان انرژی در بین قطعات آن و به‌وسیله اصطکاک بین طناب و چرخ سبب حرکت کابین می‌شوند.

ویژگی آسانسور گیرلس

همین امر سبب می‌شود به موتور گشتاور بالایی را ارائه دهد و در دوره‌های بسیار کمی کار کند که به دستگاه کمک می‌کند عمر طولانی‌تری داشته باشد. این‌ها مهم‌ترین ویژگی‌های آسانسور گیرلس در سنندج به شمار می‌روند.

پیشرفت ساختار آسانسور گیرلس در سنندج

با ذکر برخی از این ویژگی‌ها و مزایای گفته شده درباره آسانسورهای گیرلس متوجه خواهید شد که شناسایی و انتخاب آسانسور مناسب از طیف گسترده‌ای از مارک‌ها و محصولات بسیار بالاتر است. با پیشرفت مداوم فناوری تغییرات زیادی در ساختار آسانسورها به وجود آمد.

آسانسور گیرلس

آسانسور گیرلس

این مسئله باعث می‌شود برای نیازهای مردم بهتر و کارآمدتر شود. علاوه بر این‌چنین پیشرفتی در سیستم حرکتی آسانسورها باعث می‌شود که آسانسورها با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و با کارایی‌های بیشتر هر روز در دسترس باشند. شاید دلیل استفاده بیشتر از آسانسور گیرلس در سنندج همین باشد.

چگونگی حرکت آسانسور گیرلس در سنندج

نحوه حرکت در آسانسورهای گیرلس همان‌طور که گفته شد بر اساس کابل‌ها و نیروی اصطکاک ایجاد شده صورت می‌گیرد. این آسانسورها با استفاده از کابل‌های فولادی که به بالای آسانسور متصل شده است ازیک‌طرف به دوره یک چرخ شیاردار پیچیده می‌شود و از سر دیگر کابل به یک وزنه متعادل‌کننده متصل می‌گردد.

حرکت آسانسور

آسانسور گیرلس در سنندج

زمانی که موتور الکتریکی آسانسور روشن می‌شود، جریان برق سبب حرکت و چرخش چرخ فلکه کابل می‌شود و با حرکت و روشن شدن موتور و فرستادن جریان برق به چرخ و چرخش کابل فولادی، وزن کابین و وزنه تعادلی با هم کابل را فشار می‌دهند. این مرحله در حرکت آسانسور گیرلس در سنندج نقش مهمی دارد.

سپس چرخ دوباره می‌چرخد و سبب بالا یا پایین آمدن طناب همچنین سبب بالا و پایین رفتن کابین نیز می‌شوند. وجود وزن و نیروی اصطکاک بین طناب و چرخ فلکه سبب می‌شود که کمترین نیروی باری به موتور الکتریکی آسانسور وارد شود که درنتیجه کمترین میزان انرژی را نیز مصرف خواهد کرد.

با حرکت کابین آسانسور به سمت بالا و وزنه‌های تعادلی به سمت پائین حرکت می‌کنند و به‌این‌ترتیب آسانسور را متعادل نگه می‌دارند. این آسانسورها به طور قابل‌توجهی در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند زیرا موتور فقط وزن نیمی از بار کابین را متحمل می‌شود.

استفاده از آسانسور گیرلس در سنندج به‌عنوان آسانسورهای خانگی

آسانسورهای گیرلسی خانگی از محبوب‌ترین آسانسورهای خانگی به‌حساب می‌آیند، زیرا تنوع در طراحی و نوع نصب و اجرای این آسانسورها سبب می‌شود که در هر حجم و فضایی بتوان آن‌ها را راه‌اندازی کرد. از مزایای استفاده از موتورهای گیرلس برای این دسته از آسانسورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آسانسور گیرلس در خانه

  • مسافران و سواران آسانسور سفرهای نرم‌تر و آسوده‌تری را تجربه خواهند کرد، زیرا حرکت این دسته از آسانسورها بسیار روان و ترازتر است.
  • کلیه قطعات آسانسورهای گیرلس دارای عمر بیشتری هستند.
  • به این دلیل که فشار زیادی بر موتور متحمل نمی‌شود، خنک‌تر عمل خواهد کرد و نیازی به تعبیه خنک‌کننده و فن برای موتور آن نیست.
  • با حذف قسمت گیربکس در این آسانسورها بسیاری از قسمت‌های دیگر مانند روغن فلایویل و چرخ‌دنده‌ها نیز حذف خواهند شد درنتیجه به حجم و وزن فضای کمتری نیز احتیاج خواهند داشت.

معایب آسانسورهای گیرلس

هر نوع وسیله و هر نوع ماشینی که در طول روز برای عوامل مختلف استفاده کنیم دارای مزایا و معایب خاصی خواهند بود که آسانسورهای گیرلسی نیز مستثنی از این قاعده نیستند. از جمله معایب این دسته از آسانسورها می‌توان به هزینه راه‌اندازی و بالا بودن قطعات آن به‌خصوص در نوع روملس آن نام برد.

معایب آسانسور گیرلس

انتخاب اجزای آن بسیار حساس و سخت است. همچنین باید از ترمزهای بسیار قوی در آن استفاده شود، زیرا به علت وجود عدم گیربکس در آن باید در وضعیت اضطراری طناب در کمترین زمان کنترل شود همچنین نصب و راه‌اندازی این موتورها و تعمیرات آن نیازمند افراد متخصص در این زمینه است.

پاره شدن طناب و میزان امنیت در آسانسور گیرلس در سنندج

در سال‌های اخیر با وقوع برخی اتفاقات و افزایش ظرفیت آسانسورها نیز روش‌های ایمنی بیشتر در جهت محافظت از مسافران درون آسانسورها تعبیه شده است. اگرچه با وجود ترمزهای بسیار مطمئن و ایمن در این نوع آسانسورها قسمت‌های اضطراری نیز تعبیه شده است.

پاره شدن طناب آسانسور

سیستم اضطراری در صورت وقوع هر نوع حادثه‌ای می‌تواند کابین آسانسور را کنترل کند. ترمز مکانیکی موتورهای گیرلس به‌صورت ترمز نگهدارنده طراحی شده‌اند. در وضعیت اضطراری ترمزهای پاراشوت با عنوان ترمزهای نگهدارنده به‌سرعت وارد عمل می‌شوند و کابین را در کمترین زمان ممکن متوقف می‌کنند.

نوع ترمزهای پاراشوت در آسانسورهای گیرلسی از نوع جمع‌شونده هستند. جمع‌شونده‌هایی که به‌صورت خارجی جمع می‌شوند. ترمز این نوع موتورها دارای دو نوع کفشک هستند که به‌صورت مستقل عمل می‌کنند و با پاره شدن و سقوط کابین آسانسور قبل از بازشدن قسمت پاراشوت و یا حتی چتر نجات کابین آسانسور را متوقف می‌کنند.

این کفشک‌ها باید در مقابل ساییدگی و خراش مقاومت بسیار بالایی داشته باشد همچنین در مقابل حرارت و گرما نیز باید درجه مقاومت بسیار بالایی داشته باشند تا در این مواقع بتوانند به‌خوبی کار کنند.

قیمت آسانسور گیرلس در سنندج

این دسته از آسانسورها همان‌طور بنا بر نوع آن و شرایط ساختمان شما نیز می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. آسانسورهای گیرلسی دارای ظرفیت‌های متفاوتی مانند آسانسورهای مناسب برای دو، چهار یا بیشتر هستند.

قیمت آسانسور گیرلس

قیمت آسانور گیرلس در سنندج

همچنین شما می‌توانید کابین آن را به شکل‌های دلخواه خود بنا بر میزان ظرفیت و اندازه آن طراحی کنید. از طرفی موتور آسانسور اگر به‌صورت روملس باشد بسیار متفاوت است. آسانسورهایی که دارای موتورخانه و چاله آسانسور هستند متفاوت‌تر با نبود چنین اقداماتی است.

قیمت آسانسورها همچنین می‌تواند بر سر عوامل دیگری مانند تعداد طبقات ساختمان، تعداد ایستگاه‌های موردنیاز، سرعت موردنیاز برای آسانسوری که شما مدنظر دارید می‌تواند متفاوت باشد. در نتیجه برای اطلاع از آخرین قیمت‌های انواع آسانسور گیرلس در سنندج با اهورا آسانسور تماس بگیرید.

 

برخی مزایای موتورهای گیرلس با دیگر برندها:

مزایای موتورهای گیرلس

  • گیرلس CSAG-G1کم‌ترین میزان مصرف انرژی را در بین تمامی موتورهای صنعت آسانسور دارد
  • کم‌ترین حجم با بالاترین راندمان را نسبت به سایر موتورهای آسانسور دارد
  • دارای اینکودر هایدن هاین مدل ۱۳۸۷ با ۶ متر کابل و خرطومی فلکس مخصوص جلوگیری از نویز
  • دارای حفاظ فلکه
  • دارای اهرم ترمز اضطراری با ۶ متر کابل
  • دارای ۵ سال گارانتی
  • موتورگیرلس CSAG-G1 دارای سیستم کنترل پایش روبه‌بالا است
  • موتورهایگیرلس، سیستم ترمز ۴ بوبینه دارند

موتورهای بدون گیربکس یا گیرلس آسانسور (Gearless traction drives)

همان‌طور که از نام این نوع موتور آسانسور پیداست، موتور گیرلس یعنی موتور بدون گیربکس و طبیعتاً این امر به معنی نیاز به تعویض دنده توسط گیربکس نیست؛ همین امر لرزیدن کابین آسانسور در طی حرکت را به حداقل می‌رساند و حرکتی نرم برای کابین آسانسور فراهم می‌کند.

همچنین موتور گیرلس آسانسور، برق و انرژی بسیار کمتری نسبت به موتورهای گیربکسی مصرف می‌کند و تا ۵۰% در مصرف برق و هزینه‌های آن صرفه‌جویی می‌شود. البته قیمت موتور گیرلس آسانسور تقریباً دوبرابر موتورهای گیربکسی است.

موتورهای گیرلس

همچنین موتور گیرلس به دلیل فقدان گیربکس از لحاظ حجم کوچک‌تر از موتورهای گیربکسی آسانسور است و طبیعتاً باعث نصب سریع‌تر آسانسور می‌شود و هزینه سرویس و تعمیرات آسانسور را به حداقل می‌رساند. توجه به این نکته در نصب آسانسور گیرلس در سنندج بسیار مهم است.

موتور گیرلس آسانسور برای ساختمان‌های اداری یا مسکونی پرازدحام بسیار مناسب است. نوع ساخت موتور گیرلس آسانسور بدین‌گونه است که شامل یک موتور برای تولید نیروی محرکه، شاسی موتور، فلکه کششی، ترمز مغناطیسی، بلبرینگ‌های محافظ، آرمیچر جریان مستقیم و فلکه هرزگرد و… است.

در حالت کلی بهتر است برای آسانسورهایی که سرعت آن‌ها بیش از ۲٫۵ متر بر ثانیه است، از موتورهای گیرلس برای آسانسور مربوطه استفاده شود. اهورا آسانسور تمامی این اصول را در هنگام نصب آسانسور گیرلس در سنندج رعایت می‌کند.

موتورهای گیرلس آسانسور

انواع مختلف موتورهای آسانسور گیرلس در سنندج

  • مموتور آسانسور

 

  • موتور گیرلس AC با آهنربای دائمی
  • موتور گیرلس AC با ولتاژ و فرکانس متغیر
  • موتور گیرلس DC با ولتاژ متغیر تفاوت‌های موتور گیربکس و موتور گیرلس آسانسور
  • موتور گیرلس آسانسور دارای بازده و راندمان حدود ۹۰% است؛ درحالی‌که راندمان موتور گیربکس آسانسور حدود ۵۰% است
  • موتور گیرلس آسانسور احتیاج به روغن‌کاری ندارد ولی موتور گیربکس آسانسور احتیاج به روغن‌کاری مرتب دارد
  • موتور گیرلسآسانسور اهورا آسانسور به دلیل نوع ساختارش زیاد داغ نمی‌کند؛ حتی در ترافیک و کار بالا موتور برای خنک شدن متوقف نمی‌شود
  • موتور گیربکس آسانسور در شرایط کار زیاد توسط سنسور حرارتی داخل موتور اتفاق می‌افتد
  • دور موتور گیرلس آسانسور اهورا آسانسور در حدود ۱۵۰ دور در دقیقه است و همین امر باعث ایجاد صدای بسیار کم می‌شود
  • دور موتور گیربکس حدود ۱۵۰۰ دور در دقیقه است و همین امر باعث ایجاد صدای بیشتر می‌شود. موتور گیربکس آسانسور در هر بار برای شروع حرکت حدود ۲ تا ۳ برابر موتور گیرلس آسانسور جریان برق مصرف می‌کند
  • موتور گیرلس آسانسور دارای حجم کم‌تری است؛ بنابراین می‌توان از آن در نصبآسانسور روملس MRL استفاده نمود ولی این کار با موتور گیربکس آسانسور به دلیل حجم و وزن بیشتر امکان‌پذیر نیست
  • موتور گیرلس آسانسور احتیاج به فلایویل ندارد ولی موتور گیربکس به آن احتیاج دارد

موتورهای گیرلس نسبت به موتورهای گیربکس دار چه برتری‌هایی دارند؟

 

آسانسور گیرلس

  • مصرف برق و انرژی پایین‌تر
  • حجم فیزیکی کوچک‌تر
  • قابلیت اجرا در آسانسورهای بدون موتورخانه (Machine roomless)
  • کاهش هزینه‌های ساختمانی و بنایی در اجرای آسانسورهای بدون موتورخانه
  • کاهش نویز و سروصدا
  • عدم نیاز به روغن‌کاری گیربکس
  • کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری
  • سرویس و نگهداری آسان‌تر
  • قابلیت دستیابی به سرعت‌های بالاتر همراه با ظرفیت‌های بالاتر
  • نصب آسان‌تر
  • تکنولوژی جدیدتر و به‌روزتر

جمع‌بندی

سال‌ها و قرن‌هاست که انسان‌ها از آسانسور برای افزایش رفاه و افزایش کاربرد ساختمان‌های خود از این وسیله حرکتی استفاده می‌کنند. امروزه با افزایش رفت‌وآمدها به‌خصوص در مکان‌های عمومی با افزایش مشکلات و بیماری‌های جسمی و همچنین بلند شدن ساختمان‌های مسکونی نیز نیاز به این وسیله حرکتی را از قبل بسیار بیشتر کرده است.

انواع آسانسور گیرلسازآنجاکه آسانسورها دارای انواع مختلف با کاربردهای بسیار متفاوتی هستند ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با آسانسور گیرلس در سنندج بیشتر آشنا کنیم. آسانسورهای کششی اغلب برای بهبود عملکرد افزایش ایمنی و ادغام فناوری به‌روزتر به وجود آمدند.

ایجاد آسانسورهایی مانند آسانسور گیرلس در سنندج منجر شد تا دنیای متفاوتی را برای شما و سواران آن ایجاد کند. درحالی‌که می‌تواند ارزش بسیار زیادی را نیز به ساختمان شما بیفزاید.

آسانسور گیرلس در سنندج

شرکت آسانسوری اهورا آسانسور با بیش از یک دهه تجربه در زمینه طراحی، ساخت، اجرا و حتی تعمیرات انواع آسانسورهای هیدرولیکی، کششی و انواع بالابرها به‌صورت صنعتی و خانگی خدمات خود را ارائه می‌دهد.

گروه اهورا آسانسور با تلفیق تخصص، دانش و تجربه توانسته بیش از یک دهه با ارائه خدمات خود همواره رضایت و اطمینان مشتریان خود را نیز به دست آورد. شرکت مهندسی اهورا آسانسور با به‌کارگیری نیروهای متخصص با مهندسان باتجربه و به‌کارگیری امکاناتی پیشرفته همواره باکیفیت‌ترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد.

آسانسور

آسانسور گیرلس در سنندج

شما نیز می‌توانید برای مشاوره رایگان از این تیم مجرب با شماره‌تلفن‌های اهورا آسانسور و یا مراجعه به سایت اهورا آسانسور با آن‌ها در ارتباط باشید. پس اگر قصد نصب آسانسور گیرلس در سنندج را دارید، وقت را تلف نکنید.

همچنین شما کاربران عزیز میتوانید از سایر خدمات ارائه شده توسط گروه اهورا لیفت بهرمنده مند شوید، از جمله :

آسانسور خانگی
آسانسور هیدرولیک
آسانسور کششی
آسانسور غذابر
آسانسور معلول بر
آسانسور شیشه ای
آسانسور خودروبر
آسانسور خورشیدی
پله برقی
آسانسور باربر
آسانسور صنعتی
صفحه اصلیتماس