آسانسور معلول بر در سنندج – شرایط خرید از اهورا آسانسور در ۱۴۰۱

از آسانسور معلول بر در سنندج چه می‌دانید؟

هنگامی‌که یکی از اعضای خانواده دچار صدمات جسمی می‌شود، دیگر قادر به ادامه زندگی به روش‌های عادی مانند گذشته نیست. بسیاری بر این باورند که باید زندگی آنها به طبقه اول خانه محدود شود یا در نهایت از خانه‌ای که در آن است نقل‌مکان کنند.

 

 

**********

ویدیو : آسانسور معلول بر در سنندج

 

 

اما امروزه دیگر چنین مشکل و محدودیت‌هایی برای افراد معلول و ناتوان وجود ندارد. در عصر امروز با اختراعات سودمند دست بشر همواره زندگی رنگ و رویی بهتر به خود می‌گیرد. اگر ساختمان خانه شما برای رفت‌وآمد افراد معمولی تا افراد ناتوان مانند افراد معلول و پیر قابل‌دسترسی نیستند، به این معناست که باید به فکر یک آسانسور معلول بر در سنندج باشید.

آسانسور معلول بر

آسانسور معلول بر در سنندج

در برخی از خانواده‌ها با وجود افراد معلول که در رفتارهای حرکتی مشکل دارند حمل آنها نیز می‌تواند برای اعضای خانواده بسیار دشوار باشد به همین دلیل اهورا آسانسور به شما آسانسور معلول بر در سنندج را پیشنهاد می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این نوع از آسانسورها بیشتر آشنا شوید.

آسانسور معلول بر چیست؟

آسانسورهای معلول بر وسیله‌ای حرکتی هستند که برای بالابردن ویلچر و سرنشین (افراد معلول) به‌منظور غلبه بر پله‌ها یا موانع عمودی طراحی می‌شوند. این آسانسورها برای افرادی طراحی شده‌اند که بیمار هستند و به‌اندازه کافی قادر به بالارفتن از پله یا بالارفتن از هر نوع ارتفاعی نیستند.

آسانسورهای معلول بر تحولی گسترده در افزایش کارایی این ماشین‌های حرکتی بودند که این امکان را به افراد معلول و ناتوان می‌دهد تا با ویلچر یا بدون آن سوار آسانسور شوند و به سطوح و طبقات مختلف خانه بروند.

آسانسور معلول بر

آسانسور معلول بر در سنندج

آسانسور معلول بر در سنندج برای چه کسانی کاربرد دارد؟

ازآنجاکه آسانسورها برای افراد ناتوان و معلول نیاز به سازگاری فردی دارد تا با ساختمان و سایر محیط‌های اطراف هماهنگ شود. این آسانسورها به افراد با چنین محدودیت حرکتی دسترسی آسان به طیف وسیعی از خانه‌های شخصی و حتی ساختمان‌های عمومی را فراهم می‌کند.

آسانسورهای معلول بر یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با محدودیت‌های حرکتی افراد معلول است. دسترسی آسان به مناطقی که ممکن است دسترسی به آنها دشوار باشد با این آسانسورها به‌راحتی فراهم می‌شود.

آسانسور معلول بر

آسانسورهای معلول بیشتر در چه جاهایی استفاده می‌شوند؟

انطباق زندگی افراد معلول با شرایط موجود در جامعه و مکان‌های مختلف با وجود آسانسورهای معلول بر در این روزها دیگر کار دشواری نیست و به‌راحتی می‌توان این کار را انجام داد. از جمله مکان‌هایی که می‌توان از آسانسورهای معلول بر در آن استفاده کرد در زیر به آنها اشاره شده است:

آسانسور معلول بر

  • خانه‌های شخصی این افراد
  • آسایشگاه‌های معلولین
  • خانه‌های سالمندان
  • آزمایشگاه‌ها
  • بیمارستان‌ها
  • ساختمان‌هایی با پله‌های زیاد
  • بیمارستان‌ها
  • آسایشگاه‌های قطع نخاعی
  • و …. را نام برد.

طراحی آسانسور معلول بر در سنندج به‌گونه‌ای است که می‌تواند به‌صورت مجزا نصب شود یا بر روی پله‌ها قرار بگیرد و در امتداد پله‌ها حرکت کند.

ساختار و کارکرد آسانسور معلول بر در سنندج

آسانسور معلول بر در سنندج راهی ایمن و راحت برای رفت‌وآمد افراد معلول در ساختمان‌های تجاری و شلوغ است. بیش از ۲۰ میلیون نفر در دنیا در راه‌رفتن یا بالا و پایین رفتن مشکل دارند به همین دلیل استفاده از این آسانسورها یک گزینه بسیار مناسب است.

آسانسورهای معلول بر بر اساس کارایی و نوع آن می‌توانند اندازه و نوع‌های متفاوتی داشته باشند. برای مثال این آسانسورها می‌توانند آن‌قدر حجیم باشند که در قسمت‌های کوچک قرار نگیرند و برخی نیز بر اساس نوع آن نمی‌توان در محیط‌های شیب‌دار از آنان استفاده نمود.

سیستم کنترل این نوع آسانسورها می‌تواند هم به‌صورت دستی و هم به‌صورت از راه دور نیز طراحی شود.

ساختار آسانسور معلول بر

انواع آسانسور معلول بر در سنندج

آسانسورهای معلول بر یکی از کاربردی‌ترین ابزار در یک ساختمان برای افراد معلول به‌حساب می‌آید که می‌تواند برای هر ساختمان بنا بر نیازها و شرایط مختلف آن نیز متفاوت باشد. این آسانسورها را می‌توان بر اساس نوع مکانیزم آن‌ها، نحوه حرکت و نوع کاربرد به انواع مختلفی دسته‌بندی کرد.

این آسانسورها بر اساس دامنه حرکتی که دارند، به دودسته ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند.

انواع آسانسور معلول بر

آسانسور معلول بر با حرکت قائم

در دسته‌بندی آسانسورهای معلول بر می‌توان به آسانسورهایی با حرکت قائم اشاره کرد. آسانسورهای معلول بر برای حمل ویلچرها به‌صورت قائم برای ساختمان‌هایی که در مسیر تردد آن‌ها پلکان وجود دارد طراحی و اجرا می‌شود.

در واقع این نوع آسانسورها به نام همان بالابرهای معلول بر نیز نامیده می‌شوند. این نوع آسانسورها که به‌صورت قائم افراد معلول را جابه‌جا می‌کنند از رایج‌ترین نوع آسانسور معلول بر در سنندج هستند، به‌خصوص در ساختمان‌هایی که امکان وجود آسانسور و یا دسترسی مستقیم آسانسور برای این افراد وجود ندارد ضروری است.

آسانسور معلول بر با حرکت قائم

آسانسور معلول بر پله رو

یکی دیگر از انواع آسانسورهای معلول بر بر اساس نوع دامنه حرکت آن‌ها می‌توان به آسانسورهای معلول بر پله رو اشاره کرد. این دسته از آسانسورها همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست در راستای پله‌ها طراحی می‌شوند که گاهی اوقات به‌عنوان یک صندلی چرخ‌دار نیز شناخته شده‌اند.

دراین‌خصوص در خانه‌هایی که فضای کافی برای طراحی آسانسور معلول بر به‌صورت مجزا وجود ندارد این آسانسور می‌تواند بسیار کاربردی باشد به این صورت که این آسانسور در ابتدای پله‌ها در راستای حرکت پله‌ها به‌صورت زاویه‌دار نصب و قابل‌اجرا است.

آسانسور معلول بر روی پله

همچنین بعد از استفاده می‌توانید آن را به‌صورت تاشو به دیوار متصل کنید تا فضای پله را نیز اشغال نکند. یکی دیگر از مزایای این آسانسورها، کوچک بودن آن‌ها است. اما یکی از معایب آن این است که افراد معلول نمی‌توانند با ویلچر خود روی آن قرار بگیرند و باید به‌صورت مجزا روی صندلی آسانسور بنشینند.

آسانسور معلول بر برای ویلچر

آسانسور معلول بر هیدرولیک

از دسته‌بندی‌های دیگر آسانسور معلول بر در سنندج که بر اساس نوع مکانیزم آن است، می‌توان به آسانسورهای هیدرولیک معلول اشاره کرد. این آسانسورها حرکتی آهسته دارند و بسیار کم‌صدا هستند. همچنین قابلیت‌های ایمنی بسیار بالایی را در خود جا داده‌اند.

این آسانسورها بر اساس نوع و نحوه قرارگیری آن‌ها چه به‌صورت قائم چه به‌صورت پله‌ای قابل‌اجرا هستند. زیرا بر اساس قرارگیری جک‌های آن می‌توان به دو روش جک در کناره‌های آسانسور و یا در زیر آن‌ها را نصب کرد.

آسانسور معلول بر هیدرولیکی

آسانسور معلول بر آکاردئونی یا قیچی

این دسته از آسانسورها معمولاً در جاهایی نصب می‌شوند که افراد می‌خواهند به جاهایی با ارتفاع کم قدم بگذارند. برای مثال، زمان واردشدن به وسایل نقلیه‌ای همچون اتوبوس و ماشین و یا مکان‌هایی که تعداد پله‌های بسیار محدودتری دارد به‌راحتی می‌توان از این دسته از آسانسورها استفاده کرد.

این آسانسورها نیازی به ریل ندارند و فقط مانند قیچی در جای خود به‌صورت بالا و پایین باز و بسته می‌شوند اما همین مسئله باعث شده که به فضای بزرگ‌تری نیاز داشته باشند و همچنین دستگاه در حالت بازشدن و بالا آمدن امکان دارد تکان‌های نامطلوبی داشته باشد.

آسانسور معلول بر

آسانسور معلول بر کششی

در آخرین دسته‌بندی آسانسور معلول بر در سنندج بر اساس مکانیزم آن‌ها می‌توان به آسانسورهای کششی معلول بر اشاره کرد. این آسانسورها معمولاً با نام وینچ نیز مشهور هستند که از ساده‌ترین و ارزان‌ترین آسانسورها به‌حساب می‌آیند. اما در مقابل، ایمنی بسیار بالایی نیز نخواهند داشت.

اساس کار این آسانسورها بر اساس موتور گیربکس است که با چرخاندن قرقره در دو جهت مختلف انجام می‌شود. با چرخش قرقره‌ها به یک سمت، سیم‌های متصل به آسانسور روی آن جمع می‌شوند و کابین آسانسور معلول بر را به بالا می‌کشند.

آسانسور معلول بر کششی

با گردش خلاف جهت نیز به همین روال به سیم‌های فولادی دور قرقره فشار می‌آید و با حرکت معکوس به سمت پایین می‌آید که فرد معلول هم به سمت پایین حرکت خواهد کرد. این بالابر روی پله‌ها قابل نصب نیست و تنها برای آسانسورهای معلول به‌صورت قائم قابل‌اجرا است.

مزایا و معایب آسانسور معلول بر در سنندج

هنگامی‌که تصمیم به خرید یک آسانسور معلول بر در سنندج می‌گیرید باید شرایط خود و خانه‌تان را در نظر بگیرید. به‌این‌ترتیب راحت‌تر قادر به انتخاب مناسب‌ترین گزینه خواهید بود. در ادامه مزایا و معایب این وسیله حرکتی نیز برای شما بیان شده است.

مزایا و معایب آسانسور معلول بر

مزایای آسانسور معلول بر در سنندج

یکی از مهم‌ترین مزایای این آسانسورها، افزایش دسترسی عملکردی برای افراد معلول است. این‌گونه افراد به‌راحتی به طبقات مختلف و حتی به مکان‌هایی که دور از دسترس آن‌ها است، می‌روند. همچنین با ارتفاع آن به‌دلخواه شما قابل‌تنظیم است.

این آسانسورها نصب راحت و سریعی دارند. همچنین هزینه‌های نصب آن‌ها به نسبت آسانسورهای دیگر بسیار پایین‌تر است. برای راه‌اندازی این دسته از آسانسورها امکان استفاده از برق تک‌فاز نیز وجود دارد و با کمترین میزان مصرف انرژی نیز می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

مزایای آسانسور معلول بر

از طرفی به دلیل استفاده افراد ناتوان و معلول از این آسانسورها، حرکتی نرم و بدون لرزش دارند. همچنین می‌توان برای افزایش ایمنی از دستگیره‌ها و محافظ‌های استیل استفاده کرد. به دلیل کم بودن تعداد قطعات و ساده بودن ساختار آن‌ها به نگهداری و تعمیرات اندکی نیاز دارند.

از آسانسورهای معلول بر می‌توان علاوه بر خانه‌های مسکونی در تمامی اماکن عمومی نیز به‌راحتی استفاده کرد. این آسانسورها به حداقل فضای عمق و چاله نیاز دارند و نصب آن‌ها در هرجایی امکان‌پذیر است.

مزایای آسانسور معلول بر

معایب آسانسور معلول بر در سنندج

از مهم‌ترین معایب این آسانسورها می‌توان به‌سختی تأمین بودجه آن اشاره کرد. به طور معمول برای خانواده‌هایی که افراد معلول وجود دارند، هزینه‌های راه‌اندازی چنین امکاناتی بالا است. این مسئله به‌عنوان تنها عیب این دسته از آسانسورها شناخته می‌شود.

معایب آسانسور معلول بر

ویژگی‌های آسانسور معلول بر در سنندج

آسانسورهای معلول بر اساس اندازه‌ها و ویژگی‌های درخواستی شما ساخته می‌شوند. از ویژگی‌های متمایز این آسانسورها می‌توان به ورودی عریض‌تر درب‌های کاملاً اتوماتیک و قرارگیری دکمه‌های کابین برای پایین و بالا آمدن در پایین‌ترین قسمت کابین اشاره کرد.

ازآنجاکه این آسانسور برای افراد ناتوان و معلول ساخته می‌شود، به سازگاری‌های فردی بسیاری نیاز دارد؛ به این معنی که باید با شرایط فضا و ساختمان و محیط‌های اطراف آن به‌خوبی هماهنگ شود. این نکته در انتخاب بهترین آسانسور معلول بر در سنندج اهمیت زیادی دارد.

این آسانسورها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که با کمترین تحرک این افراد بیشترین دسترسی را به آن‌ها ارائه دهند. به همین دلیل این آسانسورها باید با بالاترین ساختارهای ایمنی طراحی شود و بیشترین سازگاری و انعطاف‌پذیری را جهت برآورده کردن نیازهای افراد معلول داشته باشد

اسانسور های معلول بر

 

همچنین شما کاربران عزیز میتوانید از سایر خدمات ارائه شده توسط گروه اهورا آسانسور بهرمنده مند شوید، از جمله :

آسانسور خانگی
آسانسور گیرلس
آسانسور کششی
آسانسور غذابر
آسانسور شیشه ای
آسانسور خودروبر
آسانسور خورشیدی
پله برقی
آسانسور باربر
آسانسور صنعتی
آسانسور هیدرولیک
صفحه اصلیتماس