آسانسور شیشه ای در سنندج – معرفی آسانسورهای شیشه ای ( پانوراما ) + قیمت ۱۴۰۱

آسانسور شیشه ای در سنندج

آسانسور شیشه‌ای (آسانسور پانوراما) به آسانسوری گفته می‌شود که دید ۳۶۰ درجه دارد و از درون کابین می‌توان فضای بیرون را مشاهده کرد. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کاربرد آسانسورها، استفاده از آسانسور شیشه ای در سنندج نیز رواج زیادی پیدا کرده است.

آسانسور شیشه ای در سنندج

این نوع از آسانسور برای افرادی که از فضاهای بسته ترس دارند، بسیار مناسب است. آسانسورهای شیشه‌ای باتوجه‌به نیاز مصرف‌کننده قابلیت نصب در فضاهای کوچک و بسته و همچنین فضاهای تجاری و فروشگاهی را دارند.

 

********

ویدیو : آسانسور شیشه ای در سنندج

 

هرآنچه که باید در مورد آسانسور شیشه‌ای بدانید

با گسترش ساختمان‌های بلند تجاری و اداری در سطح شهر‌ها، کاربرد آسانسور در بین این مکان‌ها افزایش چشمگیری پیدا کرده است. استفاده از آسانسور شیشه ای در سنندج و در این مکان‌ها به یکی از امتیازات این نوع ساختمان‌ها بدل شده است.

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه‌ای یکی از زیباترین نوع آسانسورها است که با نمای خاص خود، جلوه شیک و لوکسی به محیط اطراف می‌دهد. این نوع آسانسور که به آن آسانسور پانوراما نیز گفته می‌شود، بیشتر در مجتمع‌های اداری، ساختمان‌های تجاری، آپارتمان‌ها و ویلاهای لوکس مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آسانسور پانوراما با جلوه خاصی که چه از داخل و چه از بیرون به ساختمان شما می‌بخشد، مسافران را قادر می‌سازد با محیط اطراف ارتباط برقرار کرده و حس آزاد بودن را تجربه کنند. این آسانسور را از نظر زیبایی می‌توان جزو زیباترین نوع آسانسور در نوع خود دانست.

ویژگی‌های آسانسور شیشه ای در سنندج

آسانسورهای شیشه‌ای، آسانسورهایی هستند که قسمتی از کابین آنها به‌صورت شفاف بوده و معمولاً در نمای ساختمان‌ها نصب می‌شوند. این آسانسورها را نیز می‌توان در زمره آسانسورهای مسافری معرفی نمود که هر یک باتوجه‌به موقعیت آنها در ساختمان، از نظر طراحی دارای شرایط خاص خود هستند.

ویژگی آسانسور شیشه ای

آسانسور پانوراما علاوه بر این که خود سازه آسانسور زیبا و چشم‌نواز است، بلکه به معماری ساختمان هم جذابیت و جلوه خاصی می‌بخشد. نمای شیشه‌ای آسانسور باعث می‌شود چشم‌اندازهای طبیعی و شهری با جلوه‌ای خاص در معرض دید سرنشینان آسانسور قرار گیرند.

این آسانسور به نام آسانسور پانوراما نامیده می‌شود. در ابتدا از این نوع آسانسور فقط در مراکز تجاری و اداری استفاده می‌شد اما به علت استقبال زیاد مردم در نقاط مختلف دنیا، پای آسانسورهای شیشه‌ای به خانه‌های مردم هم باز شد، و باعث شد معماری و طراحی ساختمان‌ها نیز متحول شود.

ویژگی آسانسور شیشه ای

به دلیل زیبایی قابل‌توجه آسانسور پانوراما، مهندسان معمار می‌توانند به‌عنوان یکی از ارکان مهم در طراحی معماری، از آن استفاده نمایند. تنوع در طرح و امکانات قابل‌توجه از جمله استفاده از سیستم هیدرولیک یا کششی متناسب با شرایط و نوع کاربری، می‌تواند کمک شایانی در جهت دستیابی به اهداف معماران در طراحی ساختمان نماید.

آسانسورهای شیشه‌ای عموماً در ساختمان‌های پرتردد تجاری و هتل‌ها و به جهت اهمیت بالای ظاهر ساختمان و جذب بازدیدکننده بیشتر استفاده می‌گردد.

نیاز به آسانسورهای خاص با طراحی‌های زیبا همیشه یکی از ابزارهای مهم طراحان ساختمان بوده است به‌طوری‌که در خیلی از پروژه‌ها برای تبلیغات و بزرگ جلوه‌دادن پروژه از آسانسورهایی از جنس طلا استفاده می‌شود.

ویژگی آسانسور شیشه ای

کاربرد آسانسور شیشه ای در سنندج

در برخی از ساختمان‌های اداری، تجاری و یا مسکونی باتوجه‌به نیاز موجود، برخی مواقع معماران و مهندسان ساختمان علاقه‌مند به استفاده از کابین‌های شیشه‌ای هستند. شرکت اهورا آسانسور با درنظرگرفتن این نیاز و علاقه مشتریان خود، انواع تنوع از آسانسورهای پانوراما را طراحی و اجرا می‌کند.

در این نوع آسانسور، تقریباً تمامی جداره کابین آن از شیشه‌های مخصوص ساخته شده که به مسافران امکان مشاهده فضای بیرونی آسانسور را می‌دهد.

کاربرد آسانسور شیشه ای

آسانسورهای شیشه‌ای چگونه ساخته می‌شوند؟

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت شیشه‌سازی، این امکان فراهم شده که با استفاده از شیشه به‌جای فلز، نما و معماری ساختمان و محیط را بیش‌ازپیش زیباتر کرد. همچنین آسانسورهای پانوراما قابلیت نصب در خارج و داخل ساختمان را دارند.

کیفیت این نوع شیشه‌ها بسیار بالا بوده و از جنس لمینت سکوریت هستند که تمامی مجوزها و استانداردهای لازم را دارند. این نوع شیشه‌ها در صورت شکستن، نمی‌ریزند و به افراد داخل کابین آسیبی نمی‌زنند.

ساخت آسانسور شیشه ای

فراموش نکنید که به دلیل لزوم کیفیت بالا در آسانسور شیشه‌ ای، انتخاب یک شرکت معتبر و باتجربه در زمینه ساخت و مونتاژ آن ضروری است. این موضوع در هنگام ساخت آسانسور شیشه ای در سنندج برای شرکت اهورا آسانسور اهمیت زیادی دارد.

در آسانسورهای پانوراما یا شیشه‌ای، کابین آسانسور بسیار شیک‌تر از نمونه‌های معمولی بوده که همین امر آسانسور شیشه‌ای را در مکان‌های خاص‌تر مانند مراکز خرید لوکس و ادارات و شرکت‌ها بیشتر مورداستفاده قرار می‌دهد.

آسانسور شیشه ای

در شرایط محیطی غیرعادی که در آن باد شدید، باران، برف و یخ‌بندان قابل‌پیش‌بینی است، نباید از آسانسور در فضای باز استفاده نمود مگر آنکه اطراف آسانسور به‌صورت کامل (شیشه‌ای) پوشیده شود، این آسانسور نباید در محاسبات بار ترافیکی منظور گردد.

آسانسور شیشه‌ای برای چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

امروزه آسانسورهای پانوراما نقش مهمی در زیبایی طراحی معماری ساختمان، ایفا می‌کند که این مسئله موردتوجه بسیاری از مهندسان ساختمان است. برخی موارد استفاده آن عبارت‌اند از:

  • در نمای ساختمان‌های با ارتفاع متوسط (مانند مجتمع‌های تجاری و رستوران‌ها و…)
  • در داخل فروشگاه‌های زنجیره‌ای چندطبقه
  • واحدهای تریپلکس

استفاده از آسانسور شیشه ای

آسانسور پانوراما  تنوع بسیار زیادی در زمینه طراحی دارد که نه‌تنها معمار را در طراحی معماری خود محدود نمی‌نماید، بلکه ایده‌های متنوعی را نیز ارائه می‌کند. به همین دلیل روز‌به‌روز کاربرد آسانسور شیشه ای در سنندج بیشتر می‌شود.

انواع آسانسور شیشه ای در سنندج

در ادامه به بررسی برخی از انواع آسانسور شیشه ای در سنندج که در سال‌های اخیر کاربرد زیادی پیدا کرده‌اند، می‌پردازیم.

انواع آسانسور شیشه ای

  • آسانسورهای خانگی یاهوم لیفت

این نوع از آسانسورهای پاناروما بیشتر در منازل دوبلکس و ویلاها نصب می‌گردد. با این کار هم به محیط داخلی جلوه‌ای زیبا داده می‌شود و هم تردد افراد بین طبقات آسان می‌گردد. همچنین می‌توان از آن برای تردد افراد مسن بین طبقات استفاده کرد.

آسانسور خانگی

  • ساختمان‌های تجاری و مراکز خرید

شاید بیشترین جایی که آسانسورهای شیشه‌ای را دیده باشید، مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری باشد. امروزه در اکثر مراکز خرید وجود یک یا چند آسانسور شیشه‌ ای دور از ذهن نیست.

آسانسور برای ساختمان تجاری و اداری

  • مجتمع‌های مسکونی بزرگ با فضای سبز زیاد

اگر مجتمع مسکونی شما دارای دید دریا و یا فضای سبز زیبایی است، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آسانسور شیشه‌ ای استفاده کنید. دید وسیع و ۳۶۰ درجه هنگام تردد با آسانسور شاید برای چند ثانیه هم که شده خستگی را از تن شما بیرون کند.

آسانسور برای مجتمع بزرگدر کل می‌توان از آسانسور شیشه ای در سنندج در مکان‌ها مختلفی استفاده کرد. بیشترین استفاده آن را در مراکز تجاری، هتل‌ها، رستوران‌ها و خانه‌ها، مراکز تجاری، مراکز خرید، مراکز سرگرمی، رستوران‌ها، هتل‌ها، متروهای بزرگ و ایستگاه‌های قطار می‌توانیم مشاهده کنیم.

سیستم آسانسور شیشه ای در سنندج

آسانسور پانوراما معمولاً با دو سیستم کششی و هیدرولیک نصب می‌شود که هرکدام در شرایطی مزیت‌هایی بر دیگری دارند.

آسانسور شیشه ای

  • آسانسورهای پانوراما با سیستم هیدرولیک

باتوجه‌به این که بررسی سیستم هیدرولیک آسانسور و بحث کاربردی و ابعادی آن در یک شماره به طور کامل انجام خواهد شد، در اینجا صرفاً به برخی مزایای آن پرداخته خواهد شد.

اصولاً در آسانسورهای پانوراما همواره سعی می‌گردد تا تجهیزات مکانیکی و برقی در معرض دید قرار نگیرند که در سیستم‌های هیدرولیک به دلیل عدم نیاز به سیم بکسل و وزنه تعادل زیبایی بیشتری در آسانسور وجود دارد..

  • آسانسورهای پانوراما با سیستم کششی

محدودیت سیستم هیدرولیک در ارتفاع و سرعت، لزوم استفاده از سیستم کششی را در ساختمان‌های بیش از ۴ یا ۵ طبقه نمایان می‌کند. اگرچه سیستم‌های کششی دارای سیم بکسل و وزنه تعادل هستند ولی با انجام ترفندهایی تجهیزات مکانیکی و برقی، کمتر به چشم می‌آیند.

آسانسور شیشه ای

فضای موردنیاز سیستم آسانسور شیشه‌ ای

باتوجه‌به وجود پیچیدگی‌هایی در طراحی این قبیل چاه‌ها، پیشنهاد می‌گردد، قبل از طراحی با مشاور آسانسور خود مشورت نمایید. شرکت اهورا آسانسور، کارشناسان متخصصی را برای مشاوره در زمینه نصب آسانسور شیشه ای در سنندج در اختیار دارد.

فضای مورد نیاز آسانسور شیشه ای

طراحی آسانسور شیشه ای در سنندج

به‌واسطه نصب بیشتر این نوع از آسانسور در محیط‌های باز برای داشتن دید ۳۶۰ درجه، آسانسورهای شیشه‌ای در اشکال مختلف ساخته می‌شوند. شما می‌توانید نسبت به نیاز خود آن را خمیده و یا به شکل چندضلعی سفارش دهید.

مدل‌های آسانسورهای پانوراما ممکن است از نظر ساختار به‌صورت گرد، مربع، مثلث و غیره باشند. آسانسورهای پانوراما را آسانسورهای کپسولی نیز می‌نامند. یک کپسول شیشه‌ای می‌تواند از ۸ نفر تا ۴۰ نفر را در خود جای دهد.

طراحی آسانسور شیشه ای

در مورد طراحی آسانسور شیشه ای در سنندج، چندین گزینه مختلف وجود دارد که در دسترس هستند. آنها می‌توانند دارای کف مرمر با نور پایین، سقف‌های مجلل و نمای بیرونی ۳۶۰ درجه کابین باشند. علاوه بر این، درهای شیشه‌ای باعث می‌شوند آسانسورهای کپسولی واقعاً در سطح بین‌المللی به نظر برسند.

آسانسورهای کپسولی بسته به محل اتاق آسانسور می‌توانند بر اساس دستگاه کششی یا دستگاه هیدرولیک طراحی و مونتاژ شوند.

طراحی آسانسور شیشه ای

جنس کابین آسانسور شیشه ای در سنندج

جنس کابین پانوراما از نوعی از شیشه به نام لمینت (شیشه جلوی اتومبیل) است. این نوع از شیشه در مقابل ضربه بسیار مقاوم است و چنانچه بر اثر برخورد ضربه بسیار قوی بشکند فرو نمی‌ریزد و در جای خود باقی می‌ماند.

بنابراین بر اثر فروپاشی شیشه افراد آسیب نمی‌بینند و همچنین افراد داخل کابین از حداقل ایمنی در برابر سقوط از کابین خواهند گرفت و همچنین این نوع از شیشه بر اثر سایش دچار خط و خراش بر روی شیشه نخواهند شد مضاف بر اینکه این نوع از شیشه به‌راحتی قابل شستشو بوده و در اثر گذر زمان دچار رنگ‌پریدگی نمی‌شود.

جنس کابین آسانسور شیشه ای

آسانسورهای شیشه‌ای چگونه کار می‌کنند؟

آسانسورهای شیشه‌ای بیش از آنکه کاربردی باشند، سبک و احساس مدرن را برای جلوه بخشیدن به خانه شما ارائه می‌دهند. به همین دلیل آسانسور شیشه ای در سنندج کاربرد زیادی پیدا کرده است.

آسانسورهای پانوراما از نظر کارکرد به دو نوع تقسیم می‌شوند که باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید نسبت به راه‌اندازی آنها اقدام کنید.

نحوه کارکرد آسانسور شیشه ای

  • آسانسورهای پنوماتیک خلأ

آسانسورهای پنوماتیک با استفاده از فشار هوا برای بلندکردن کابین آسانسور کار می‌کنند. این مدل به دلیل نیاز نداشتن به اتاق موتورخانه، برای فضاهای داخلی منزل و ویلاها بسیار کاربرد دارد.

  • آسانسورهای کابلی یا کششی

آسانسورهای کابلی یا کششی نیروی خود را از موتور گرفته و از بالا به شافت آسانسور متصل است. دو کابل به کابین متصل است که آن را بالا یا پایین می‌برد. این نوع آسانسور نسبتاً بزرگ است و معمولاً گزینه مناسبی برای آسانسور مسکونی نیست.

نحوه کارکرد آسانسور شیشه ای

انواع دیگر آسانسور شیشه ای در سنندج

آسانسور شیشه‌ای گرد

آسانسورهای پانوراما یا آسانسور شیشه‌ای گرد را می‌توان در درون پاساژهای تجاری و اداری و حتی برای خانه‌های دوبلکس استفاده نمود. آسانسور شیشه‌ای گرد یا آسانسور پانوراما دیدی ۳۶۰ درجه داشته و شما در داخل فضا می‌توانید به‌تمامی جهات دید داشته باشید.

علاوه بر دید پانوراما آسانسور شیشه‌ای گرد بسیار زیبا بوده و نمایی جذاب برای اماکن تجاری و اداری لوکس ایجاد می‌کند نصب و اجرای آسانسور شیشه‌ای گرد سخت‌تر از آسانسورهای مکعبی است و نیاز به مهارت بالایی دارد.

آسانسور شیشه ای گرد

 به این دلیل درصورتی‌که قصد خرید و اجرای آسانسور شیشه‌ای گرد را دارید حتماً توسط شرکت اهورا آسانسور برای آسانسور شیشه‌ای گرد سفارش خود را به ثبت برسانید .

آسانسور شیشه‌ای خانگی

آسانسور شیشه‌ای خانگی در خانه‌های دوبلکس و حتی برای آپارتمان‌های تا ارتفاع پنج طبقه مناسب بوده و برای رفت‌وآمدهای مداوم طراحی می‌شود. برای ساخت آسانسور شیشه‌ای خانگی، معمولاً از مدل آسانسور شیشه‌ای هیدرولیکی استفاده می‌کنند.

آسانسور شیشه ای خانگی

دلیل اول آن ارتفاع کم آسانسور شیشه‌ای خانگی است و دوم به این دلیل که آسانسور شیشه‌ای خانگی معمولاً در داخل منازل است و جزو دکوراسیون داخلی منزل شما بکار می‌رود؛ درواقع زیبایی در آسانسور شیشه‌ای خانگی حرف اول را می‌زند.

مهم‌ترین ویژگی‌های آسانسور شیشه‌ای خانگی

  • قابلیت جابه‌جایی حداکثر تا ۶ نفر
  • اندازه کابین آسانسور شیشه‌ای خانگی از ۷۰ سانتیمتر تا حداکثر ۱۴۰ سانتی‌متر
  • حداکثر فاصله جابه‌جایی تا ارتفاع ۱۵ متری

ویژگی آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه‌ای خانگی هوم لیفت

نوع دیگری از آسانسور شیشه‌ای خانگی، هوم لیفت‌ها هستند که در منازل قدیمی و جاهایی که از قبل آسانسور تعبیه نشده قابلیت استفاده رادارند و بسیار به‌صرفه نیز هستند. آسانسورهای خانگی هوم لیفت برای ساختمان‌های ۲ تا ۴ طبقه مناسب بوده و میزان برق مصرفی آنها نیز به نسبت آسانسورهای دیگر بسیار کمتر است.

آسانسور شیشه ای خانگی

 

همچنین شما کاربران عزیز میتوانید از سایر خدمات ارائه شده توسط گروه اهورا آسانسور بهرمنده مند شوید، از جمله :

آسانسور خانگی
آسانسور گیرلس
آسانسور کششی
آسانسور غذابر
آسانسور معلول بر
آسانسور خودروبر
آسانسور خورشیدی
پله برقی
آسانسور باربر
آسانسور صنعتی
آسانسور هیدرولیک

 

 

صفحه اصلیتماس