آسانسور تک فاز در سنندج – آسانسور خورشیدی – لیست قیمت ۱۴۰۱

آسانسور تک فاز در سنندج

تأمین نیرومحرکه و انرژی آسانسورها از مهم‌ترین مسئله خرید و نصب آنها به شمار می‌آید. به طور عمده نیرومحرکه لازم برای تمامی آسانسورها از برق تأمین می‌شود، اما روش‌ها و موتورهای مختلف سبب متمایز شدن آسانسورها شده‌اند.

آسانسور تک فاز و خورشیدی

برای کاهش میزان مصرف انرژی در آسانسورها، ساخت آسانسورهای تک‌فاز و خورشیدی آغاز شد. به همین دلیل آسانسور تک فاز در سنندج استفاده می‌شود. هدف از ساخت این دسته از آسانسورها مصرف انرژی کمتر و صرفه‌جویی در مصرف برق بود.

استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر همواره یکی از آرزوها و اهداف انسان در طول زندگی بوده و خواهد بود که در این نوع آسانسورها می‌توان آن را به‌خوبی یافت. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با تمام ویژگی‌های این آسانسورها آشنا شوید.

 

*********

ویدیو : آسانسور خورشیدی در سنندج

 

آسانسور خورشیدی چیست؟

ازآنجاکه سوخت‌های فسیلی یا تجدیدناپذیر رو به پایان هستند، باید فکری برای جایگزین‌کردن آن‌ها کرد. سال‌هاست که از انرژی‌های تجدیدپذیری مانند نور خورشید، باد، آب و … برای مصارف مختلف استفاده می‌شود.

انرژی خورشیدی در این میان بیشترین میزان بازدهی را در انرژی به‌دست‌آمده دارد. طوری که تنها با یک ساعت تابش نور خورشید بر روی کره زمین انرژی تابشی به‌اندازه مصرف یک سال انرژی تمام مردم جهان فراهم می‌شود.

آسانسور خورشیدی چیست؟

آسانسور خورشیدی در سننندج

همین امر و دردسترس‌بودن نور خورشید در تمامی نقاط کره زمین می‌تواند آن را به یک انرژی مفید در دنیا تبدیل کند که امروزه از طرف‌داران بسیار زیادی برخوردار است.

در یک تعریف جامع از آسانسورهای خورشیدی می‌توان گفت که آسانسورهای خورشیدی یک سیستم ترکیبی هستند که برای تأمین ۱۰۰ درصد انرژی موردنیاز خود از پنل‌های خورشیدی و یک مدیر انرژی هیبریدی طراحی شده است.

اولین آسانسور خورشیدی طراحی شده در جهان توسط شرکت یونانی Mezolift  به‌عنوان اولین تولیدکننده این نوع آسانسور در سپتامبر سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه تسالونیکی به جهانیان ارائه شد. با اختراع و ساخت آسانسورهای خورشیدی تا کنون نیز دارای رشد صعودی بوده و در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، خانه‌های دوبلکس و حتی سه تا چهارطبقه نیز استفاده می‌شوند.

آسانسورهای خورشیدی محصولاتی مدرن هستند که برای پاسخگویی به‌صرفه جویی در انرژی و هزینه‌های جاری ساخته شده است. این دسته از آسانسورها نیازی به اتاق ماشین یا تجهیزات خاصی ندارند، زیرا از نوع گیرلس هستند که در قسمت شفت بالابر تعبیه شده است و بر روی منبع جریان برق‌کار می‌کند.

آسانسور خورششیدی چیست ؟

آسانسورهای خورشیدی قابیلت حمل ۳۰۰ کیلوگرم معادل ۴ نفر را نیز دارند و می‌توان گفت که برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری نیمه شلوغ نیز مناسب هستند. آسانسورهای خورشیدی به نسبت آسانسورهای دیگر تا ۸۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

در روزهایی که نور آفتاب وجود دارد میزان قابل‌توجهی انرژی ذخیره می‌کنند که در روزهای ابری تا سه روز بدون نیاز به نور آفتاب می‌توان از آنها استفاده نمود. همین ویژگی سبب ایجاد یک مزیت بزرگ برای این دسته از آسانسورها می‌شود به این معنا که در صورت گیرکردن درون آسانسور یا قطعی برق به دلیل ذخیره انرژی همچنان قابل‌استفاده هستند.

آسانسور خورشیدی

نحوه کارکردن آسانسورهای خورشیدی

پنل‌های خورشیدی تأمین‌کننده انرژی آسانسور هستند. پنل‌ها به طور معمول بر روی سقف ساختمان نصب می‌شوند. با دریافت انرژی خورشیدی آن را سریعاً در باتری ذخیره کرده و به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

در مقابل سیستم این دسته از آسانسورها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که می‌توان در صورت نبود شارژ باتری‌های آن، سیستم حرکتی را به برق شهری وصل و از آن استفاده نمود.

نحوه کارکرد آسانسور خورشیدی

هدف از ساخت آسانسورهای خورشیدی؟

علاوه بر ساختار انرژی این آسانسورها که قبل‌تر هم توضیح داده شد. انرژی خورشید به‌عنوان یکی از انرژی‌های تجدیدپذیر و قابل بازیافت است. همچنین از این آسانسورها برای مناطقی که احتمال قطعی برق بسیار بالایی دارند یا در تمام ساعات روز برق ندارند بسیار مناسب است.

هدف از ساخت آسانسور خورشیدی

مزایای آسانسورهای خورشیدی

  • آسانسورهای خورشیدی سبب کاهش مصرف برق و صرفه‌جویی در تمامی هزینه‌های شما خواهند شد.
  • عدم آلودگی زیستی به دلیل سازگاری ۱۰۰ درصد آنها با محیط‌زیست.
  • تجدیدپذیر بودن انرژی آنها
  • عدم نگرانی بابت گیرافتادن مسافران درون آسانسور چه در زمان قطعی برق و چه وجود برق
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی
مزایای آسانسور خورشیدی

مزایای آساسنور خورشیدی

آسانسورهای خورشیدی چه کاربردی دارند؟

  • قابل‌استفاده در خانه‌های مسکونی
  • قابل‌استفاده در ساختمان‌های اقلیم‌شناسی
  • استفاده در هتل‌ها به‌خصوص در فصول تابستان
  • مناسب برای شرکت‌های مختلف
  • قابل‌اجرا به‌جای آسانسورهای قدیمی درون ساختمان‌های قدیمی
  • آسانسورهای پل عابر پیاده

کاربرد آسانسور خورشیدی

نصب آسانسورهای خورشیدی

از قطعات لازم برای آسانسور خورشیدی می‌توان به ضربه‌گیرها، آهن‌کشی چاهک، ریل‌ها و شاسی، سیم‌کشی آسانسور، درب آسانسور، پنل‌های خورشیدی و موتور آسانسور اشاره کرد. در ابتدا با نصب کابین آسانسور آغاز می‌شود.

نصب آسانسور خورشیدی

سپس نوبت به‌قرار گیری پنل‌های خورشیدی است که برای تأمین برق آسانسور نیازمند موتورهای ولتاژ پایین مانند موتورهای کششی گیر پس است. نصب و استفاده از آسانسورهای خورشیدی دیگر محدودیت‌هایی همچون آلودگی‌های صوتی، مشکلات مربوط به تأمین سوخت، فضای موردنیاز و … را نخواهد داشت و با استفاده از باتری تعبیه شده درون آن دائماً در حال تخلیه و تغذیه انرژی است.

نصب و اجرای آسانسورهای خورشیدی به دلیل کارایی بالا در کنار مصرف پایین انرژی نسبت به سایر آسانسورهای دیگر مقرون‌به‌صرفه است. همچنین هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن نیز به نسبت سایرین باز کمتر است.

خرید موتورهایی با ولتاژ پایین به نسبت موتورهای قوی‌تر نیز در این آسانسورها سبب شده است تا هزینه کمتری برای قطعات آن بپردازید. از طرفی هزینه‌های نهایی به میزان و تعداد باتری و پنل‌های خورشیدی نیز بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت روز آسانسور خورشیدی و آسانسور تک فاز در سنندج می‌توانید با اهورا آسانسور تماس بگیرید.

آسانسور تک‌ فاز چیست؟

آسانسورهای تک‌فاز نیز یکی دیگر از روش‌های کاربردی است که برای صرفه‌جویی در مصرف برق و هزینه‌های ساختمان اختراع شده است. ازآنجاکه امروزه مسئله انرژی و راه‌های مدیریت آن بسیار حائز اهمیت است درنتیجه توجه به میزان و نحوه مصرف انرژی این روزها بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

آسانسور تک فاز در سنندج

آسانسورهای تک‌فاز همان‌طور که از اسمشان پیداست از کمترین میزان انرژی برق نسبت به آسانسورهای سه‌فاز استفاده می‌کنند. آسانسورهای تک‌فاز با برق معمولی ساختمان نیز قابل راه‌اندازی هستند. این به این معناست که با ظرفیتی معادل ۶ نفر را تنها باانرژی معادل روشن‌کردن یک سشوار جابه‌جا می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز در این نوع آسانسورها فناوری مدیریت انرژی در زمان اوج مصرف است. به این معنا که آسانسورهای تک‌فاز در زمان‌های اوج مصرف با محاسبه پلکانی انرژی موجود از برق ذخیره استفاده و دیگر نیازی به برق شهری ندارند.

آسانسور تک فاز در سنندج

در صورت قطعی برق نیز نگرانی بابت مسافران موجود در آن وجود ندارد زیرا باانرژی میزان قابل‌توجهی از برق که در باتری‌های خود ذخیره می‌کند، در چنین زمان‌هایی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. میزان انرژی ذخیره شده به‌گونه‌ای است که در صورت قطعی برق توانایی ۲۰۰ بار استارت زدن بدون نیاز به برق را دارند.

موتورهای مورداستفاده در آسانسور تک فاز در سنندج بالاترین بازدهی را دارند که با سرعت ۵٫۲ متر بر ثانیه می‌تواند حرکت کند.

مزایای آسانسور تک فاز در سنندج

مزایای آسانسور تک فاز

  • میزان انرژی ذخیره شده و استفاده در زمان قطعی برق
  • بدون صدا
  • دارای سرعت بالایی
  • عدم نیاز به فضای بخصوص برای قراردادن ژنراتور
  • دارای ظرفیت ۱۰۰۰ کیلوگرم
  • قابل بازیافت
  • مصرف انرژی بسیار پایین
  • نیاز به هزینه بسیار بالایی جهت تأمین ژنراتور وجود ندارد.
  • دارای هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کمتری به نسبت برخی از آسانسورها

تفاوت آسانسور تک فاز در سنندج و نوع سه‌فاز

برقهای تک‌فاز دارای دو رشته سیم یکی با فاز ۲۲۰ ولت شهری و دیگری نول است. اما در مقابل برق سه‌فاز دارای چهار رشته سیم که سه سیم آن ۳۸۰ ولت متناوب و یک سیم نول است. مهم‌ترین تفاوت این دو نوع سیستم در میزان مصرف برق است که باتوجه‌به ساختار آنها بسیار متفاوت هستند.

تفاوت آسانسور تک فاز با سه فاز

معایب آسانسور تک فاز در سنندج

  • قیمت قطعات موردنیاز برای راه‌اندازی این نوع آسانسور بسیار بالاست.
  • هزینه سرویس و نگهداری آسانسورهای تک‌فاز بیشتر از سایر آسانسورهای دیگر است.
  • آسانسورهای تک‌فاز به فضای بسیار زیادی برای نصب نیاز دارند.

معایب آسانسور تک فاز

قیمت آسانسور تک فاز در سنندج

ازآنجاکه آسانسور تک فاز در سنندج انواع مختلفی دارد، بنا بر انتخاب ویژگی و ظرفیت موردنیاز برای شما می‌تواند قیمت‌های متفاوتی نیز داشته باشند. در نتیجه در ادامه با هم عواملی را که می‌توانند بر روی قیمت نهایی آسانسور تک فاز در سنندج تأثیر بگذارند را بررسی خواهیم کرد.

قیمت آسانسور تک فاز

  • مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت آسانسورهای تک‌فاز نوع موتور انتخابی برای آنهاست. برای مثال آسانسورهای گیرلس نسبت به ساختار آسانسورهای گیربکس دارای قیمت نهایی بیشتری خواهند بود.
  • میزان ظرفیت کابین نیز از عواملی است که می‌تواند در طراحی و قیمت آن تأثیر بگذارد. کابین آسانسورهای تک‌فاز با موتورهای گیرلس دارای ظرفیت‌های ۶، ۸، ۱۰ و ۱۳ نفره هستند.
  • طراحی و انتخاب درب آسانسور که خود بر اساس ابعاد و ظرفیت آسانسور ساخته می‌شود نیز یکی از عواملی است که می‌تواند بر قیمت نهایی تأثیر داشته باشد.
  • نوع کابین که بر اساس سلیقه شما می‌تواند استیل، فلزی یا تمام شیشه باشد که هرکدام دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.
  • از جمله عوامل دیگر نیز می‌توان به تابلو فرمان آسانسور، دربازکن آسانسور، کفشک آسانسور و ریل‌های آن نیز اشاره کرد.

قیمت آسانسور تک فاز

سخن آخر

ازآنجاکه سوخت‌های فسیلی همچنان روبه پایان‌اند انسان نیز همواره در تلاش است تا با جایگزین‌کردن انرژی‌های قابل برگشت و به‌نوعی پایان‌ناپذیر تمامی اقدامات خود را در این راستا انجام دهد و در تلاش است تا زندگی به‌عنوان زندگی سبز ایجاد کند.

آسانسور تک فاز در سنندج

استفاده از انرژی خورشیدی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان برای دستیابی به این اهداف از آن استفاده نمود. با مصرف انرژی کمتر، کارایی بیشتر و هزینه‌های کمتر. این نعمت بی‌پایان به همه‌جا می‌تابد و هزینه‌ای برای هیچ‌کسی به دنبال نخواهد داشت.

آسانسورهای خورشیدی و تک‌فاز نیز از آن دسته از مواردی هستند که با صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌توانند بسیار مقرون‌به‌صرفه نیز باشند و هیچ‌گونه آسیبی به محیط‌زیست وارد نکنند. سیستم هر دوی این آسانسورها به‌گونه‌ای است که می‌توان به‌راحتی در همه شرایط با وجود و نبود برق از آن استفاده کرد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ویژگی‌ها و مزیت‌های آسانسور تک فاز در سنندج و نوع خورشیدی آشنا کنیم امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و توانسته باشید اطلاعات سودمندی را از آن به دست آورید.

آسانسور تک فاز در سنندج با اهورا آسانسور

آسانسور تک فاز در سنندجشرکت فنی مهندسی اهورا آسانسور ازجمله شرکت‌های پیشرو در ارائه خدمات طراحی، فروش، نصب و تعمیر انواع آسانسور تک فاز در سنندج است. اهورا آسانسور با برخورداری از تیمی متخصص در حوزه‌های اجرای انواع آسانسور تمامی خدمات خود را به‌صورت تخصصی ارائه می‌دهد.

اهورا آسانسور باتوجه‌به نیاز و شرایط شما بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای شما مهیا می‌سازند. شرکت اهورا آسانسور با بیش از یک دهه سابقه در زمینه نصب و اجرای انواع آسانسور توانسته همواره رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

شما نیز می‌توانید برای خرید، نصب و تعمیر انواع آسانسور تک فاز در سنندج و دیگر شهرها روی تیم اهورا حساب باز کنید و برای مطلع شدن از تمامی قیمت‌های به‌روز با آنها تماس حاصل فرمایید.

همچنین شما کاربران عزیز میتوانید از سایر خدمات ارائه شده توسط گروه اهورا آسانسور بهرمنده مند شوید، از جمله :

آسانسور خانگی
آسانسور گیرلس
آسانسور کششی
آسانسور غذابر
آسانسور معلول بر
آسانسور شیشه ای
آسانسور خودروبر
پله برقی
آسانسور باربر
آسانسور صنعتی
آسانسور هیدرولیک
صفحه اصلیتماس